عصر خودرو

مدیر ناظر در امور بانکی آلمان :

عدم شفافیت فعالیت‌های مالی مهمترین مشکل سیستم بانکی ایران است

اروپا آماده همکاری است

عصر بازار- مدیر فدرال ناظر در امور بانکی آلمان گفت: پس از توافق هسته‌ای ما یک گروه کاری برای همکاری با بانک‌های ایرانی تشکیل دادیم که فرصت‌های همکاری در همه زمینه‌ها اعم از مراودات بانکی و صدور ضمانت‌نامه فاینانس و سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود و امیدواریم در زمان مناسب این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

عدم شفافیت فعالیت‌های مالی مهمترین مشکل سیستم بانکی ایران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، پیتر کروشل مدیر فدرال ناظر در امور بانکی آلمان در خصوص نحوه همکاری بانک‌های ایرانی با همتایان اروپایی و مشکلاتی که در سر راه این همکاری‌ها وجود دارد،اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل سیستم بانکی ایران عدم شفافیت فعالیت‌های مالی آنها است.

    وی ادامه داد: ایران پیشرفت‌های خوبی در زمینه هماهنگی خود با نهادهای بین‌المللی برای خروج از لیست پولشویی داشته است اما هنوز نام ایران در بلک لیست قرار دارد و بانک‌های اروپایی به شدت بر روی این مسائل حساس هستند.

    وی ادامه داد: رعایت استانداردهای وفاداری، رازداری و پایبندی به تعهدات از دیگر شرایطی است که هر بانکی برای وارد شدن به سیتسم بین‌المللی باید آن را رعایت کند.

    کروشل تصریح کرد: در واقع بانک‌های ایرانی هنوز تحت مالکیت دولت هستند و نمی‌توانیم نام خصوصی را بر روی آنها بگذاریم.

    وی ادامه داد: پس از توافق هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی در روابط بانکی بین‌المللی ایران شاهد بودیم به طوری که برخی از بانک‌ها دفاتر خود را در تهران راه‌اندازی کردند و این نشان می‌دهد بانک‌های اروپایی آمادگی همکاری با همتایان ایرانی خود را دارند اما هنوز شرایط این همکاری‌ها به وجود نیامده است.

    کروشل ادامه داد: پس از توافق هسته‌ای ما یک گروه کاری برای همکاری با بانک‌های ایرانی تشکیل دادیم که فرصت‌های همکاری در همه زمینه‌ها اعم از مراودات بانکی و صدور ضمانت‌نامه فاینانس و سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود و امیدواریم در زمان مناسب این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو