عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

تک‌نرخی شدن، پیش‌نیاز راه‌اندازی بورس ارز است

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تک نرخی شدن ارز پیش نیاز راه اندازی بورس ارز در کشور است.

تک‌نرخی شدن، پیش‌نیاز راه‌اندازی بورس ارز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمدحسن حمیدی با اشاره به این که تک نرخی شدن ارز پیش نیاز راه اندازی بورس ارز در کشور است گفت: در حال حاضر شرایط برای تک نرخی شدن ارز بیش از پیش آماده است؛ چرا که نرخ ارز بین بانکی با نرخ ارز آزاد فاصله کمی پیدا کرده است.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته تک نرخی شدن ارز خود نیاز به پیش نیازهایی از جمله ثبات اقتصادی، کنترل تورم، ثبات فضای کسب‌وکار و بهبود روابط تجاری و سیاست خارجی دارد.
    وی با بیان این که ارز چند نرخی به بروز فساد و تبانی در اقتصاد دامن می زند اذعان داشت: با تک نرخی شدن ارز زمینه فساد در اقتصاد از بین می رود و از سوی دیگر شاهد تسهیل در تصمیم گیری صاحبان سرمایه و بنگاههای تولیدی خواهیم بود.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اهداف راه اندازی بورس ارز نیز گفت: شفاف سازی و جلوگیری از ایجاد رانت در بازار اقتصادی از جمله مواردی است که از سالها پیش مورد توجه مسوولین بوده که با راه اندازی بورس ارز زمینه از بین رفتن این آسیب های اقتصادی فراهم خواهد شد.
    وی با تاکید بر این که راه اندازی بورس ارز در کشور نیاز به پژوهش، درنظر گرفتن همه جوانب و بررسی کارشناسی زیاد است افزود: در شرایط کنونی راه اندازی بورس ارز تناسبی با شرایط اقتصادی کشور ندارد و بدلیل عدم تناسب عرضه و تقاضا، انجام این کار می تواند ثبات نسبی در بازار ارز را با مشکل روبه رو کند.
     

    برچسب ها