عصر خودرو

خیز عضو اوپک برای افزایش۲۰ درصدی تولید نفت

عصر بازار- الجزایر تولید نفت خام از دو میدان کلیدی خود را افزایش داد تا به برنامه افزایش ۲۰درصدی تولید نفت خود نزدیک شود.

خیز عضو اوپک برای افزایش۲۰ درصدی تولید نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این افزایش تولید شامل میدان بسیار بزرگ حسی معود الجزایر نیز می شود. تولید نفت در این میدان که در 800کیلومتری جنوب شرقی الجزیره، پایتخت این کشور است از 420 هزار بشکه در روز در ماه های گذشته، به 470 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

    یک منبع مطلب در الجزایر که خواست نامش مطرح نشود، به رویترز اعلام کرد: تولید نفت از میدان اورهود که حدود 1100 کیلومتر از پایتخت فاصله دارد نیز با ٢٥ درصد افزایش از 100 هزار بشکه به ١٢٥ هزار بشکه در روز رسیده است.

    نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی الجزایر می گوید هدف اصلی این کشور افزایش 30 درصدی تولید نفت تا سال 2020 است.

    وی همچنین اعلام کرده است که الجزایر تا دو سال آینده مننطر برگزاری مناقصه ای نخواهد ماند، بلکه مستقیما با شرکتهای خارجی فعال در این کشور قرارداد امضا می کند.

    بوطرفه با اشاره به اینکه "نمیتوانیم دو سال صبر کنیم، باید تولیدمان را افزایش دهیم"، میزان تولید کنونی نفت الجزایر را معادل روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز اعلام کرد.

    حدود ٩٧ درصد از درآمد الجزایر از فروش منابع هیدروکربوری به دست می آید. این عضو اوپک از فروشندگان کلیدی گاز به اروپا محسوب می شود.

    پس از سقوط قیمت نفت که درامدهای نفتی الجزایر را درحدود 50 درصد کاهش داد، سوناتراک (شرکت نفت دولتی الجزایر) تلاش می کند تولید منابع هیدروکربوری را بالا ببرد تا بر میزان درآمد افزوده شود.

    دو مناقصه نفتی اخیر الجزایر در سالهای گذشته توفیق چندانی در جلب سرمایه های لازم به دست نیاورد. کارشناسان نفتی می گویند مفاد سختگیرانه در مدل قراردادی مشارکت در تولید و دیوانسالاری موجود، از جذابیت الجزایر برای سرمایه گذاران نفتی کاسته است.

    برچسب ها