عصر خودرو

تجارت میان دو کشور ادامه دارد;

آخرین آمار حمل و نقل ایران و ترکیه

عصر بازار- مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای با اشاره به آخرین وضعیت حمل و نقل به کشور ترکیه گفت: حجم تردد کامیون‌ها میان ایران و ترکیه کاهش نیافته است.

آخرین آمار حمل و نقل ایران و ترکیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از مهر، محمدجواد عطرچیان با اشاره به آخرین وضعیت تردد کامیون‌های ایرانی و ترکیه‌ای، گفت: وضعیت مرز ایران و ترکیه به حالت عادی بازگشته و مشکلی در تردد کامیون‌ها وجود ندارد.

    وی در خصوص اینکه آیا از زمان حملات تروریستی در خاک ترکیه، تردد کامیون های ایرانی کاهش یافته است، افزود: میزان ترددها کاهش نیافته و روزانه کامیون های ایرانی به ترکیه تردد می کنند چرا که یکی از مسیرهای فعال ما برای رسیدن به اروپا است و همچنین کامیون های ترکیه برای دستیابی به آسیای میانه از ایران عبور می کنند.

    مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه البته ما به دنبال فعال کردن مسیرهای موازی برای اتصال به اروپا هستیم، اظهار داشت: در 5 ماهه ابتدای سال 2016، 15 هزار و 734 کامیون ایرانی به مقصد ترکیه به این کشور وارد شده و 6 هزار و 51 کامیون ترانزیتی ایرانی هم از این کشور عبور کرده است.

    عطرچیان با اعلام اینکه در این مدت 13 هزار و 163 کامیون ترک به مقصد ایران وارد کشور ما شده است، اظهار داشت: در 5 ماهه ابتدای 2016، 13 هزار و 360 کامیون ترانزیتی ترکیه از کشور ایران عبور کرده است همچنین 5 هزار و 309 کامیون هم در مرز کالاهای خود را تخلیه کرده اند.

    وی با بیان اینکه در مجموع 21 هزار و 785 کامیون ایرانی به مقصد کشور ترکیه و یا برای ترانزیت از این کشور عبور کرده است، گفت: 31 هزار و 832 کامیون ترکیه‌ای هم در این مدت به مقصد ایران و یا ترانزیت به کشور ما وارد شده اند.

    برچسب ها