عصر خودرو

هفت هزار تشکل سهام دار ۹۵ صندوق حمایت از توسعه کشاورزی هستند

عصر بازار: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: هفت هزار تشکل سهام دار در ۹۵ صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور تحت پوشش هستند.

هفت هزار تشکل سهام دار ۹۵ صندوق حمایت از توسعه کشاورزی هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عبدالکریم رضوی اردکانی بیان کرد: در این تشکل ها حدود 52 هزار شخص حقیقی در کشور عضویت دارند.
    وی افزود: میزان سرمایه گذاری این افراد در این صندوقها 9 هزار و 300 میلیارد ریال است.
    وی با اشاره به وجود 32 صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در مراکز استانها، ادامه داد: 10 صندوق زنان روستایی و عشایری، هشت صندوق تخصصی محصولی و بقیه صندوقها نیز در شهرستانها فعال هستند.
    رضوی اردکانی با بیان اینکه حلقه شهرستانی صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در چهار استان کشور تکمیل شده است، گفت: این استانها شامل سمنان، تهران، خراسان جنوبی و شمالی می شود.
    وی با اشاره به تفاهمنامه شرکت صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با استانداری سمنان، تصریح کرد: از سهم 100 میلیارد ریالی این صندوق در نیمه اول سال 94 به میزان 40 میلیارد ریال به سرمایه گذاری ملی این صندوقها در این استان اقدام شده و در انتظار تحقق سهم استانداری هستیم.
    وی با اشاره به اثربخشی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، از استقبال مطلوب سهامداران و کشاورزان برای سهم آوری و استفاده از مزایای این صندوقها در کشور خبر داد و افزود: حداکثر سود تسهیلات این صندوقها متناسب با سهم سهامداران، چهار درصد است.
    مدیرعامل شرکت صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، تاکید کرد: این صندوقها در ابتدای راه هستند و اتصال به بانکهای بین المللی، دریافت تسهیلات از آنها، انجام پروژه های مشارکتی، چاپ اوراق مشارکت به حکم قانون و ... از چشم اندازهای آینده صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در کشور است.
    در استان سمنان 9 صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شامل یک صندوق استانی، هفت صندوق شهرستانی و تنها صندوق بخشی کشور در ایوانکی، با سرمایه گذاری سه هزار و 600 میلیارد ریال و عضویت چهار هزار و 150 نفر وجود دارد.

    برچسب ها