عصر خودرو

اقتصاددان برجسته دویچه بانک آلمان:

سیاست‌های انبساط پولی باید متوقف شوند

عصر بازار- یک اقتصاددان ارشد در دویچه بانک آلمان اعلام کرد: سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی نباید بدون محدودیت زمانی ادامه یابد، چرا که اکنون در حال آسیب‌رساندن به اقتصاد هستند.

سیاست‌های انبساط پولی باید متوقف شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، دیوید فولکرتس لاندو در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اعلام کرد: «سیاست‌های پولی به حد نهایی خود رسیده است. در واقع، این سیاست‌ها در این لحظه در حال آسیب‌‌رسانی جدی به اقتصاد است. ما همه چیز را از طریق بانک مرکزی به منظور تحریک تقاضا، در شش سال گذشته امتحان کرده‌ایم و موفق نبوده‌ایم.»

    این اقتصاددان با تاکید بر اینکه بانک‌های مرکزی در حال حاضر تسهیل کمی را به تصویب رسانده‌اند، اعلام کرد: «ما در آستانه این تفکر قرار گرفته‌ایم که پول هلی‌کوپتری به کار خواهد آمد یا خیر؟ این یک پرسش جدی است: این کمبود تقاضا از کجا نشات می‌گیرد و سوال بعد این است که آیا می‌توان با سیاست‌های تهاجمی بیشتر این موضوع را حل کرد؟»

    بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در سال‌های اخیر برای مقابله با کاهش تقاضا و ترمی پایین، نرخ‌های بهره را پایین‌آورده و محرک‌های پولی را تقویت کرده‌اند. فولکرتس لاندو اعلام کرد: «در حالی که بانک‌ها با نیازهای مقرراتی بالاتری روبرو هستند، نرخ بهره منفی روی سودآوری موسسات مالی فشار آورده و دوره‌های طولانی‌مدت سیاست‌های انبساطی اثر سیاست‌های پولی روی رشد اقتصادی را نابود کرده است.»

    برچسب ها