عصر خودرو

از سال ۸۰ تاکنون؛

۶۶ درصد کل واگذاریها متعلق به "گروه دو" بوده است

عصر بازار- بالغ بر ۶۶.۶ درصد کل واگذاریهای دولت در ۱۵ سال گذشته متعلق به گروه دو واگذاریها بوده است.

۶۶ درصد کل واگذاریها متعلق به "گروه دو" بوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، از زمان تاسیس سازمان خصوصی سازی در سال 80 تاکنون 1427هزار و 84میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده که از این میزان 476 هزار و 549 میلیارد ریال متعلق به گروه یک واگذاریها بوده که 33.4 درصد کل واگذاریها را شامل می شود.
    همچنین از این میان 950هزار و 535میلیارد ریال سهم دولتی در 15 سال گذشته متعلق به گروه دو واگذاریها بوده است که 66.6 درصد کل واگذاریها را شامل می شود.
    بر اساس این گزارش؛ به‌ استناد ماده دو فصل دوم سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی دولت مجاز و مکلف است تا 100 درصد سهام شرکت‌های «گروه یک» را به بخش خصوصی واگذار کند آن هم تا پایان برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی یعنی سال 88. اما در تبصره 2 ماده 3 این فصل به تمدید این زمان البته با تصویب مجلس شورای اسلامی برای مدت معین اشاراتی شده است.
    همچنین در تبصره‌های ماده 3 فصل 2 این قانون در خصوص شرکت‌های «گروه 2» آمده که دولت مجاز و مکلف است به‌منظور حفظ سهم بخش دولتی در فعالیت‌های گروه 2 ماده 2، همچنان 20 درصد از سهام شرکت‌های حاضر در گروه 2 را در اختیار داشته باشد و 80 درصد باقی‌مانده را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی تا پایان سال 93 واگذار کند که این واگذاری‌ها تا پایان سال 95 تمدید شده است.

    برچسب ها