عصر خودرو

امکان بازگشت ۱۰۰ هزار شغل نفتی؛

افزایش ۷۰۰ دکل در آمریکا

عصر بازار- خبر خوب برای کارمندان اخراج شده نفت: ممکن است شرکت های انرژی آمریکا با کمبود شغل شدیدی مواجه شوند.

افزایش ۷۰۰ دکل در آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، گلدمن ساچ معتقد است صنعت نفت آمریکا در مرحله بازگشت از روند نزولی ناشی از عرضه مازاد، با کمبود کارمند مواجه خواهد شد.

    با ایجاد میادین نفتی و بازگشت رونقق مجدد نفت به این کشور، این صنعت کارمند بیشتری برای حفاری و استخراج نفت نیاز دارد. نفت ارزان باعث شده که نزدیک به 170 هزار کارمند شاغل درصنعت نفت و گاز از اواخر سال 2014 تاکنون از کار اخراج شوند.

    بر اساس پیش بینی های گلدمن ساچ ، انتظار این است که با افزایش تولید نفت و حفاری نفت ها 80 هزار الی 100 هزار شغل تا سال 2018 به این صنعت اضافه شود.

    بر اساس برآوردی که گلدمن ساچ برای افزایش تولیدات نفت آمریکا داشته، حدود 700 دکل نفتی دیگر اضافه خواهد شد که به طور میانگین برای هر دکل 120 الی 150 شغل ایجاد می شود.

    گلدمن ساچ برآورد کرده که در طول بحران نفتی  170 هزار شغل در این صنعت از دست رفته است. این میزان بسیار کمتر از کاهش اشتغال 87 هزار نفری ناشی از بحران بزرگ سال 2008 بوده است.

    از سوی دیگر برخی از کارکنان سابق نفت هم ناچار شده اند تا با درآمد کمتر شغل های جدیدتری را پیدا کنند. بر اساس اعلام موسسه گلدمن ساچ، درآمد متوسط در صنعت نفت و گاز 63 درصد از بخش ساخت ‌و ساز و 84 درصد بیشتر از متوسط درآمد ملی است.

    البته برای متخصصان زمین شناسی و یا مهندسان نفت پیدا کردن شغل جدید، به جز مشاغل در صنعت نفت بسیار سخت است.

    بر اساس برآورد گلدمن ساچ، تحول نفت و گاز شیل باعث شده است  233 هزار شغل بین سال ‌های 2009 تا 2014 ایجاد شود.

    گلدمن بر این باور است که با اینکه بازار در حال حاضر دچار هیجان خاصی نیست و روندی ملایمی را طی می کند، اما شرکت ها با توجه به افزایش قیمت نفت می توانند حقوق های بیشتری برای کارمندان بیشتری پرداخت کنند.

     

    برچسب ها