عصر خودرو

به دلیل رکود بازار;

افزایش قیمت سیمان فعلا منتفی شد

عصر بازار- گرچه از تاریخ معین شده برای تعیین و افزایش قیمت سیمان حدود ۱۲ روز می‌گذرد، اما به دلیل نبود مشتری و رکود بازارا، دبیر انجمن سیمان، این افزایش قیمت را منوط به تحریک بازار از طریق ابزارهایی چون تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی برای روکش‌های بتنی و بتنی‌سازی سازه‌های دولتی عنوان کرد.

افزایش قیمت سیمان فعلا منتفی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عبدالرضا شیخان با بیان این که برای بالا بردن قیمت سیمان ابتدا نیاز است که به قیمت های مصوب سال 1393 برسیم، گفت: انجمن درصدد این است که عرضه و تقاضا را متعادل کند و با حصول این امر بتواند به قیمت‌های مصوب برسد که این پروسه در حال انجام است اما هنوز به شرایط مناسب نرسیدیم.

    وی درباره تفاهم نامه امضا شده با وزارت راه و شهر سازی برای تحریک بازار سیمان تصریح کرد: تا پیش از این قرار بود تا یک میلیون تن سیمان را با نرخ مصوب و دریافت 20 درصد پیش پرداخت، به پروژه هایی که وزارت راه مطرح می‌کند ارائه کنیم؛ به طوری که پیمانکار مورد نظر سیمان خود را از نزدیک‌ترین کارخانه سیمانی که کیفیت آن به تایید رسیده است تامین کند. اما امروز امروز رقم یک میلیون تن در قراردادی به پنج میلیون تن رسیده است.

    دبیر انجمن سیمان افزود: وزارت راه و شهر سازی تمایل دارد روی روکش های بتنی بیشتر تمرکز و آن را اجرایی کند. همین طور در نظر دارد بناهایی که مربوط به ساخت و سازهای مربوط به ساختمان های دولتی است را به سمت بتنی شدن ببرد، اینها خود می تواند تحریک تقاضای خوبی باشد و باید اجازه داد بحث قیمت در زمانی مناسب‌تر تعیین شود.

    وی مهم‌ترین علت تاخیر اعلام قیمت‌ها را رکود اقتصادی عنوان و اظهار کرد: علت این تاخیر در رسیدن به نرخ مصوب این است که ما همچنان در رکود اقتصادی به سر می بریم و ساخت و ساز نیز در همین وضعیت است. از طرف دیگر نیز تولید کنندگان سیمان نتوانستند تولید خود را کاهش دهند و این ادامه تولید باعث می‌شود انباشت صورت گیرد و در کنار کاهش تقاضا نمی توان به قیمت های مصوب رسید.

    شیخان در خصوص تصمیمات انجمن برای خروج از این وضعیت افزود: به دنبال این هستیم تا بتوانیم کمیته ویژه‌ای در ستاد اقتصاد مقاوتی تشکیل دهیم که آن کمیته بتواند آن نظم مورد نظر را ایجاد کند و بتواند با تحریک تقاضا بازار را بهبود ببخشد و از ابزاری چون لیزینگ و تفاهم نامه ای که با وزارت راه و شهر سازی عقد شده است، برای نیل به این مقصود استفاده کرد.

    برچسب ها