عصر خودرو

پیش‌بینی رونق دوباره مشاغل نفتی آمریکا

عصر بازار- خبری خوش برای کارمندان نفتی اخراج شده آمریکایی: شرکت‌های انرژی آمریکایی به زودی با مشکل جدی کمبود کارمند مواجه خواهند شد.

پیش‌بینی رونق دوباره مشاغل نفتی آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، گروه گلدمن‌ساکس معتقد است صنعت نفت آمریکا در مرحله‌ بازگشت از روند نزولی ناشی از عرضه مازاد، با کمبود کارمند مواجه خواهد شد.

    در حالی تولید در میادین نفتی آمریکا از سرگفته شده و رونق مجددا به نفت این کشور بازگشته است، شرکت‌های نفتی نیروی کار کافی برای حفاری و دیگر کارهای لاجستیک ندارند. نفت ارزان باعث شد تا نزدیک به 170 هزار کارمند صنعت نفت و گاز از اواخر سال 2014 تاکنون از کار اخراج شوند.

    گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده که  برای گسترش تولید و فعالیت‌های حافرای، صنعت نفت و گاز نیاز به جذب 80 تا 100 هزار کارمند تا سال 2018 خواهد داشت.

    گلدمن‌ساکس برآورد کرده که تولید نفت آمریکا در سال آینده نیز افزایش خواهد داشت. رشد نیازمند افزوده شدن 700 دکل نفتی دیگر خواهد بود و هر دکل به طور میانگین به 120 تا 150 شاغل نیاز خواهد داشت.

    جف بوش، رئیس شرکت استخدام نفت و گاز CSI اعلام کرد: «مطمئنا شرکت‌ها با کمبود کارمند مواجه خواهند شد. وقتی سطح فعالیت‌ها به مقدار قابل قبولی برسد،‌ ما با بحران تامین پرسنل باتجربه مواجه خواهیم شد. »

    گلدمن ساکس برآورد کرده که در طول بحران نفتی تعداد مشاغل نفت و گاز 170 هزار نفر کاهش داشته است. این میزان بسیار کمتر از کاهش اشتغال 87 هزار شغلی ناشی از بحران بزرگ سال 2008 بوده است.

    برخی از کارکنان سابق نفتی شغل‌های جدیدی را صنعت ساخت و ساز و با درآمد کمتر پیدا کرده‌اند. بر اساس اظهارات گلدمن، پرداخت متوسط کسب‌وکار نفت و گاز 63 درصد از بخش ساخت‌وساز و 84 درصد بیشتر از متوسط ملی بوده است.

    بر اساس برآورد گلدمن ساکس، تحول نفت و گاز شیل موجب ایجاد 233 هزار شغل بین سال‌های 2009 تا 2014 شده است.

    برچسب ها