عصر خودرو

بریتانیا با استرالیا توافقنامه تجارت آزاد امضا می‌کند

عصر بازار- نخست‌وزیر استرالیا در گفت‌وگو با همتای بریتانیایی خود اعلام کرد این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن یک توافق تجاری آزاد را با بریتانیا به امضا برساند.

بریتانیا با استرالیا توافقنامه تجارت آزاد امضا می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در دیدار شب گذشته ترزا می با مالکوم ترنبول، این دو نخست وزیر در خصوص اولویت‌های سیاسی و تجاری دو کشور با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

    ترنبول با تبریک به می اعلام کرد که استرالیا مشتاق است تا در سریع‌ترین زمان ممکن یک قرارداد آزاد تجاری با بریتانیا منعقد کند.

    در حالی‌که موانع قانونی بریتانیا را از امضای قرارداد منع می‌کند، می اظهار داشته که برای تکمیل توافق در سریع‌ترین زمان ممکن بسیار مشتاق است.
    نخست وزیر جدید بریتانیا اعلام کرد: «بسیار واضح است که این دولت به دنبال موفقیت پس خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود. یکی از راه‌هایی که موجب موفقیت خواهد شد، استفاده از فرصت‌هایی برای امضای توافق تجارت آزاد با شرکای مختلف در سراسر جهان است.»

    می افزود: «بسیار خوشحال کننده است که یکی از نزدیکترین شرکای بین‌المللی ما به دنبال امضای چنین قراردادی با ماست.»

    رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا بدان معناست که پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا  باید به دنبال انعقاد قراردادهای جدیدی با اروپا و بازارهای بزرگ دیگر باشد موضوعی که ممکن است چندین سال طول بکشد.

    نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد وی پروسه دو ساله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را آغاز نخواهد کرد و مشخص نیست که چه زمانی بریتانیا می‌تواند مذاکرات تجاری جدیدی را آغاز کند.

    برچسب ها