عصر خودرو

اما و اگرهای خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا

عصر بازار- در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت بر فروش محصولات پتروشیمی خارج از تالارهای بورس کالا اصرار دارد، در مقابل برخی کارشناسان معتقدند وقوع این رخداد شفافیت در معاملات محصولات پتروشیمی را کمرنگ تر خواهد شد.

اما و اگرهای خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، "معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا"؛ این موضوع یکی از ابهامات بازار سرمایه در حوزه بورس کالا همزمان با روزکار آمدن دولت یازدهم و نشستن محمدرضا نعمت‌زاده بر صندلی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت رحسن روحانی است.
    وزیر 71 ساله ای که زاده تبریز است و پس از تکیه بر صندلی این وزارتخانه همواره اصرار بر فروش محصولات پتروشیمی خارج از تالارهای بورس کالا داشته و دارد و این موضوع در حالی مورد تاکید وی قرار می گیرد که برخی کارشناسان معتقدند با دادوستد محصولات پتروشیمی در خارج از تالارهای بورس کالا، شفافیت این معاملات کمرنگ تر خواهد شد.
    بر این اساس نیز تازگی ها یکی از نشریات سراسری نامه ای را منتشر کرده که در آن قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت باوجود مخالفت مرکز ملی رقابت ایران مبنی بر عدم خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا، به این مرکز گفته که عرضه این محصولات باید از بورس کالا خارج شود. همچنین در این نامه، مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، حضور محصولات پتروشیمی در بورس کالا را انحصارگرایی دانسته است.
    اما در مقابل رییس شورای رقابت در خصوص آخرین جلسه‌ ای که در پارسال در این خصوص برگزار شد، اعلام کرده که در این جلسه نمایندگان اتحادیه سراسری تامین نیاز صنایع پایین‌د‌ستی پتروشیمی، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی به همراه برخی تولیدکنندگان و نمایندگان بورس کالا حاضر بودند و نظرات موافقان و مخالفان عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا مورد ارزیابی قرار گرفت و با نظر جمیع اعضا نهایتا شورای رقابت با بررسی نظرات موافقان و مخالفان با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا موافقت نکرده است.
    بر این اساس باید منتظر ماند و دید مچ اندازی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص فروش محصولات پتروشیمی خارج از تالارهای بورس کالا با مخالفان این طرح به چه نتیجه ای خواهد رسید و اما و اگرها در این زمینه چه می شود.

    برچسب ها