عصر خودرو

سهم بازار فولکس واگن بدنبال رسوایی آلایندگی آب رفت

عصر بازار- عملکرد فروش فولکس واگن در نیمه اول سال ۲۰۱۶ ضعیف‌تر از رقیبان بود و سهم این خودروساز از بازار خودروی اروپا در مدت مذکور به پایین‌ترین سطح از زمان بحران مالی جهانی رسید که پیامد مخدوش شدن اعتماد مصرف کنندگان پس از رسوایی آلایندگی دیزلی بود.

سهم بازار فولکس واگن بدنبال رسوایی آلایندگی آب رفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آمار انجمن صنعت خودروی اروپا نشان داد حدود 875 هزار و 380 خودروی برند فولکس واگن در فاصله ژانویه تا ژوئن در اتحادیه اروپا به فروش رفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها 0.8 درصد افزایش نشان داد.

    در مقابل مجموع فروش خودروسازان در بازار اتحادیه اروپا در نیمه اول سال جاری میلادی 9.4 درصد رشد کرد و به 7.8 میلیون خودرو رسید.

    فروش رنو در مدت مذکور 15 درصد رشد کرد و به 585 هزار و 689 دستگاه رسید در حالیکه فروش فورد با 5.4 درصد افزایش، به 554 هزار و 861 دستگاه رسید.

    فروش خودروهای ساخت برند اوپل جنرال موتورز 8.4 درصد افزایش یافت و به 532 هزار و 370 دستگاه رسید.

    در نتیجه سهم فولکس واگن از بازار اروپا در نیمه اول امسال به 11.2 درصد کاهش یافت در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته 12.1 درصد بود. سهم بازار فولکس واگن آخرین بار در نیمه اول سال 2010 به 11.2 درصد رسید و پایینترین میزان از سال 2008 بود که سهم بازار این شرکت به 10.4 رسیده بود.

    فولکس واگن در سپتامبر اذعان کرد که حداکثر 11 میلیون خودروی دیزلی در سراسر جهان به نرم افزاری مجهز هستند که سطح آلایندگی آنها را کمتر از میزان واقعی نشان می دهد.

    این گروه خودروسازی آلمانی برای دادن خسارت به مالکان خودروهای آلاینده در اروپا مشابه خسارتی که به مشتریان آمریکایی خواهد داد، تحت فشار فزاینده ای قرار داد.

    مالکان خودروهای آلاینده در آمریکا حداکثر می توانند 10 هزار دلار پول نقد دریافت کنند و همچنین خودروهای دیزلی را می توانند تعمیر کرده یا به این شرکت بفروشند اما فولکس واگن در اروپا تنها امکان تعمیر خودروهای آلاینده را فراهم می کند.

    بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، در این بین مرسدس بنز از رقیبش ب ام و در شش ماه اول امسال سبقت گرفت و دومین برند گران قیمت پرفروش پس از آئودی شد که برند لوکس متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن است.

    برچسب ها