عصر خودرو

سازمان اقتصادی کوثر اعلام کرد

کسب مقام برتر کشور در حوزه اکتشافات معدنی

عصر بازار- سازمان اقتصادی کوثر اعلام کرد: کسب مقام برتر کشور در حوزه اکتشافات معدنی توسط شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر صورت گرفت.

کسب مقام برتر کشور در حوزه اکتشافات معدنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر از انتخاب این شرکت به عنوان مکتشف نمونه کشور در سال جاری خبر داد.

    احمدپور اظهار داشت: در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن که با حضور وزیر صنعت و معدن و جمعی از مدیران و صاحبان صنایع و معادن کشور برگزار شد، ضمن معرفی واحدهای نمونه معدنی در حوزه‌های مختلف؛ شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر نیز به عنوان مکتشف نمونه کشوری انتخاب و با اهدای تقدیرنامه و تندیس از تلاش‌های این مجموعه قدردانی شد.

    وی بخش قابل توجهی از پیشرفت، کیفیت کار و مجموعه موارد مرتبط با کسب مقام برتر اکتشاف در کشور همچنین کسب عناوین بهره‌بردار نمونه و مهندس مسئول فنی نمونه را مرهون حمایت‌های مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و هم‌چنین تلاش‌های خستگی‌ناپذیر همکاران خود در کلیه سطوح شرکت معادن کوثر دانست و گفت: انتخاب این شرکت به عنوان واحد معدنی برتر را به همه این عزیزان تبریک می‌گویم.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر در ادامه به تشریح شمه‌ای از فعالیت‌های گذشته شرکت پرداخت و گفت: طی سال‌های گذشته علاوه بر کشف ذخائر جدید، بهینه کردن روش استخراج، افزایش تولید و توسعه کارگاه‌های معدنی در معادن غیرفلزی تحت پوشش، نسبت به احیای معادن راکد، نیمه راکد یا در آستانه تعطیلی نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفت که نتایج آن در سال‌های آینده به منصه ظهور خواهد رسید.

    وی در تشریح دلایل انتخاب این شرکت به عنوان واحد برتر معدنی به تبیین جزئیاتی از فعالیت‌های شرکت پرداخت و گفت: با توجه به ماهیت فعالیت‌های شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه؛ پس از ساماندهی معادن سنگ‌های نما و تزئینی، در گام بعدی به حوزه کانی‌های فلزی نیز وارد شدیم و در مدت دو سال مجوز اکتشاف 5 پهنه بزرگ معدنی در 5 استان کشور را اخذ کردیم که پهنه نائین با وسعت 8500 کیلومتر مربع دارای ذخیره طلا و مس، پهنه کرمان با وسعت یک هزار کیلومتر مربع دارای ذخائر طلا و مس، پهنه خراسان جنوبی با وسعت 1800 کیلومتر مربع دارای ذخائر مس و آهن، پهنه اردبیل با وسعت 900 کیلومتر مربع دارای ذخائر مس و پهنه کهکیلویه و بویراحمد با وسعت 400 کیلومترمربع دارای ذخائر فسفات، آلومینا و سلستین می‌باشد.

    احمدپور با تأکید بر این‌که در برنامه‌ای که برای توسعه شرکت تدارک دیده شده چشم‌انداز روشنی قابل مشاهده است اظهار داشت: عملیات در پهنه‌های فوق با پیشرفت خوبی همراه است و پیش‌بینی می‌شود ظرف 2 سال آینده مراحل استخراج و فرآوری مواد معدنی آغاز گردد. حجم کل سرمایه‌گذاری تا پایان دوره اکتشاف 600 میلیارد ریال برآورد شده و پیش‌‌بینی می‌شود با شروع به کار معادن و احداث کارخانجات فرآوری مس و طلا طی پنج سال آینده حداقل یک‌هزار شغل مستقیم ایجاد شود.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر هم‌چنین ضمن اشاره به دیگر فعالیت‌های شرکت و تلاش‌هایی که در راستای ایجاد اشتغال به ثمر نشسته اظهار کرد: با راه‌اندازی یکی از تخصصی‌ترین مراکز گوهرتراشی در کشور طی یک سال گذشته بیش از 350 نفر از بانوان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را تحت آموزش های مقدماتی و پیشرفته قرار داده‌ایم و از همین طریق زمینه اشتغال خانگی و کارگاهی را برای 180 نفر از افراد جامعه هدف فراهم کرد‌ایم. وی اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های شرکت در استان‌های البرز، کردستان و لرستان نیز طی دو سال گذشته اشتغالی بالغ بر 400 نفر ایجاد کرده و با اجرای پروژه‌های جدید روند رو به رشد شرکت در حوزه ایجاد اشتغال هم‌چنان ادامه خواهد یافت.

    برچسب ها