عصر خودرو

نگاهی به معاملات امروز تالار پتروشیمی؛

معامله گران دست به عصا حرکت کردند

عصر بازار: با توجه به افت قیمت نفت و اتیلن در بازارهای جهانی، همچنین پیش بینی ها از روند نزولی قیمت محصولات پلیمری، اکثر معامله گران امروز با احتیاط خریدهای خود را انجام دادند.

معامله گران دست به عصا حرکت کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه حجم تقاضا امروز در تالار پتروشیمی بورس کالا متعادل بود، گفت: محصولات آف گرید همچنان در کانون توجه معامله گران قرار دارند.

    وی افزود: از سوی دیگر امروز توجه به کالاهایی مانند پلی اتیلن سنگین  EX3امیرکبیر و گرید لوله CRP100 جم نسبت به هفته گذشته کاهش یافته بود، به طوری که تقاضای گرید لوله جم تقریبا در محدوه عرضه آن یعنی 4 هزارو 600 تن قرار داشت، به این ترتیب برای این کالا رقابت اندکی توسط معامله گران انجام شد.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: پلی اتیلن سبک خطی 209 امیرکبیر هم با رقابت معامله گران روبه رو شد، به طوری که تقاضای ثبت شده برای این کالا امروز از سوی معامله گران 2 هزار و 838 تن بود. قیمت پایه این کالا 4 هزار و 208 تومان بود و معامله گران برای خرید آن پس از رقابت، میانگین قیمت 4 هزار و 233 تومان را ثبت کردند.

    این کارشناس تصریح کرد: در این روز محصولاتی همچون پلی اتیلن سنگین تزریقی HI0500 بندرامام، پلی اتیلن سنگین فیلم 7000F مهر، پلی اتیلن سنگین تزریقی 52518 جم، پلی بوتادین رابر 1220 شازند، پلی اتیلن سنگین فیلم EX5 مارون، پلی اتیلن سنگین دورانی 3840UA تبریز، پلی اتیلن سنگین بادی BL3 کرمانشاه و پلی اتیلن سبک فیلم 0190 آریاساسول با قیمت پایه توسط معامله گران خریداری شدند و بخشی از تناژ عرضه آنها نیز وارد سیستم مچینگ شد.

    به گفته حیدری، پیش بینی در خصوص روند بازار پتروشیمی اندکی دشوار است، از طرف دیگر قیمت های جدید محصولات پتروشیمی هفته آینده اعلام خواهد شد و از این رو بیشتر معامله گران در انتظار اعلام قیمت های جدید توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستند.

    برچسب ها