عصر خودرو

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن:

نظارت‌ها در بخش معدن قوی‌تر می‌شود

عصر بازار- رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه صندوق بیمه فعالیت های معدنی را باعث خروج از رکود در بخش معدن عنوان کرد و گفت: در بخش معدن نظارت‌ها را قوی‌تر می‌کنیم و بر اساس قانون، با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

نظارت‌ها در بخش معدن قوی‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نادعلی اسماعیلی در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان گفت: در حال حاضر باید در بخش معدن به دنبال اکتشافاتی در عمق، با ذخیره های بزرگ و عیار پایین بود و به فرآوری نیز پرداخت.

    اسماعیلی با اشاره به اینکه معدن سرچشمه کرمان هنوز نخستین معدن دنیاست، افزود: اگر در بخش معدن سرمایه گذاری کلان صورت گیرد، در آینده، معدن دیگری نه در اندازه معدن سرچشمه اما یک معدن قابل توجه خواهیم داشت.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید بسیار قوی در بخش معدن وارد شود و از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنند، گفت: شاید نظام و دولت مقدمات حضور فعال و جدی بخش خصوصی در معادن را فراهم نکرده باشد اما خود بخش خصوصی نیز جسورانه جلو نیامده و در طول هشت سال گذشته به دلیل مسائل ایجاد شده برای کشور، تکنولوژی معادن ما قدیمی‌تر شده و در فرآوری، اکتشاف و نیروی انسانی نیز به روز نیستیم.

    اسماعیلی ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتوان سهم معدن را در اقتصاد کشور افزایش داد، اظهار کرد: با وجود همه مشکلات، اگر در تحریم ها مواد اولیه معدنی در کشور وجود نداشت، فشارهای ناشی از تحریم ها بسیار بیشتر بود.

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور بیان کرد: دولت فعلی به نظام مهندسی کشور ارج نهاده و امیدواریم روزی فرا رسد که هیچ گزارش معدنی بدون مهر سازمان نظام مهندسی معدن کشور به تایید نرسد.

    برچسب ها