عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ غدیر به «عصربازار» خبر داد:

هلدینگ غدیر در حال راه اندازی ۲ شرکت سرمایه گذاری مشترک

عصر بازار- مدیرعامل هلدینگ غدیر از ورود این شرکت برای عرضه سهام و تامین مالی در بورس های بین المللی خبر داد.

هلدینگ غدیر در حال راه اندازی ۲ شرکت سرمایه گذاری مشترک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    غلامرضا سلیمانی امیری، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر در گفت و گو با پایگاه خبری «عصربازار» در خصوص وضعیت غدیر برای جذب سرمایه گذاران خارجی گفت: در یک سال گذشته که برجام به نتیجه رسیده است، مجموعه غدیر مذاکرات زیادی با سرمایه گذاران خارجی داشته است. در نتیجه این مذاکرات قرار است دو شرکت با مدیریت مشترک سرمایه گذار ایرانی و خارجی تاسیس شود.

    سلیمانی در توضیح برای راه اندازی این دو شرکت گفت: یکی از این شرکت ها با سرمایه گذاری 50، 50 سرمایه گذار ایرانی و خارجی انجام می شود و انتخاب مدیرعامل و هیئت مدیره نیز به صورت 2 ساله چرخشی انجام می شود. در شرکت دیگر نیز 40 درصد سرمایه گذار ایرانی، 30 درصد سرمایه گذار سوییسی و 30 درصد هم سرمایه گذار ایتالیایی ورود می کنند. 

    مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر هلدینگ غدیر برنامه جدی برای ورود به  بورس های بین المللی برای عرضه سهام شرکت دارد. در این مسیر نیز بیش از 80 درصد از راه را رفته ایم و مهم ترین عامل که رعایت اصول استاندارد سازی صورت های مالی است، انجام شده که در آینده نزدیک همزمان با عرضه سهام در این بازارها، نام بازار مقصد را اعلام می کنیم. 

    سلیمانی افزود: علاوه بر عرضه سهام، با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری بین المللی جلساتی داشتیم تا بتوانیم بخشی از تامین مالی شرکت را با استفاده از صندوق های سرمایه گذاری بین المللی انجام دهیم. 

    سلیمانی در خصوص رتبه ریسک ایران در بازارهای جهانی گفت: به طور معمول نرخ سرمایه گذاری به رتبه ریسک بر می گردد. اکنون نرخ سود ریسک ایران بین 6.5 تا 7 درصد است که ما تلاش کردیم با نرخ 6 درصد این منابع را انجام دهیم. شرکت های رتبه بندی بین المللی نیز در حال انجام این رتبه بندی به صورت دقیق هستند.

    برچسب ها