عصر خودرو

دیواندری:

رتبه بندی بانک های ایرانی از الزام های ورودبه ارتباطات بین المللی است

عصر بازار- رییس پژوهشکده پولی و بانکی می گوید، رتبه بندی بانک های ایرانی توسط موسسه های معتبر بین المللی کار ارتباط مجدد را با بانک های بزرگ خارجی تسهیل می کند.

رتبه بندی بانک های ایرانی از الزام های ورودبه ارتباطات بین المللی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی دیواندری اظهار داشت: با گذشت یک سال از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ، امروز می توان گفت که یخ تحریم ها به تدریج شکسته شده است و بانک های ایرانی به تدریج در حال ارتباط گیری با نظام بانکی بین المللی هستند.

    وی افزود: البته بازگشت به ارتباطات بانکی پیش از تحریم ها امری زمان بر است و نمی توان انتظار داشت بانک های مختلف دنیا بتوانند اتصال مجدد را برقرار کنند.
    رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی خاطر نشان کرد: اکنون بانک های کوچک و متوسط و نیز بانک هایی که در گذشته تجربه کار را با نظام بانکی ایران داشتند، ارتباطات مجدد خود را با ایران آغاز کرده اند و بانک های بزرگ نیز به تدریج وارد خواهند شد.
    دیواندری تاکید کرد: برای ارتباط مجدد با بانک های خارجی ما نیز باید در داخل آمادگی لازم را برای ارتباطات پیدا کنیم که محور اصلی این آمادگی، شفافیت در عملکرد مالی بانک هاست.
    وی توضیح داد: در گام نخست باید صورت های مالی نظام بانکی ایران شفاف شود که در این راستا بانک مرکزی بهمن ماه سال گذشته صورت های مالی جدید را در شورای پول و اعتبار به تصویب رساند و انتظار می رود در مجامع عمومی بانک ها ، صورت های مالی بر اساس شکل جدید آن بررسی و تصویب شود.
    وی خاطر نشان کرد: صورت های مالی جدید 80 درصد با استانداردهای بین المللی انطباق دارد و از این رو نهادهای خارجی می توانند درک بهتری از صورت های مالی نظام بانکی ایران پیدا کنند.
    دیواندری گفت: پس از شفاف سازی صورت های مالی، نوبت به رتبه بندی بانک های ایرانی توسط موسسات بین المللی می رسد که در این راستا بانک ها باید اقدام های لازم را برای تفاهم با این موسسه ها آغاز کنند.
    وی خاطر نشان کرد: در جریان برگزاری نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که 20 تا 23 تیر در تهران برگزار شد، نمایندگانی از موسسات بین المللی رتبه بندی در ایران حضور یافتند تا مذاکراتی را درباره رتبه بندی بانک ها و شرکت های ایرانی انجام دهند.
    دیواندری ابراز امیدواری کرد در سایه این رایزنی ها، موسسه های معتبر رتبه بندی در ایران حضور یابند و کار رتبه بندی بانک ها را برای تسهیل ارتباطات بین المللی آنها آغاز کنند.
    وی تاکید کرد، برای استفاده از فضای بوجود آمده پس از برجام باید با جدیت بیشتری کار رتبه بندی شرکت ها و بانک های ایرانی پیگیری شود تا بتوان از شرایط جدید بهره لازم را برای اقتصاد ایران برد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو