عصر خودرو

سرمایه‌گذاری ۲.۸ میلیارددلاری چینی‌ها در معادن آفریقای‌جنوبی

عصر بازار- گروهی از سرمایه‌گذاران چینی بیش از ۴۰ میلیارد راند آفریقای جنوبی (معادل ۲.۸ میلیارد دلار) در بخش انرژی و فلزات در توسعه‌یافته‌ترین کشور قاره آفریقا سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

سرمایه‌گذاری ۲.۸ میلیارددلاری چینی‌ها در معادن آفریقای‌جنوبی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در حالی که دولت آفریقای جنوبی به دنبال رشد تولید صنعتی و کاهش بیکاری است، سرمایه‌گذاران چینی خبر از سرمایه‌گذاری 2.8 میلیارد دلاری در بخش انرژی و صنایع مرتبط با فلزات این کشور دادند.

    وزارت صنعت و تجارت آفریقای جنوبی اعلام کرد: گروهی به رهبری بورس معادن هنگ‌کنگ، توسعه و مدیریت یک پارک صنعتی را بر عهده گرفته‌اند. پارکی که واحدهای فراوری مواد معدنی چون، کروم، منگنز، زغال‌سنگ و آهک را در خود جای خواهد داد و انتظار می‌رود نزدیک به 21 هزار شغل ایجاد کند. این پارک در منطقه اقتصادی ویژه جدید در شمال لیمپوپو قرار خواهد گرفت.

    توسعه مناطق اقتصادی توسط دولت آفریقای جنوبی -که انگیزه‌هایی نظیر مالیات شرکت‌های 15 درصدی و فرایند تایید ساده را ارائه می‌دهد- با هدف تقویت فعالیت صنعتی و سرمایه‌گذاری در کشوری است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با پایین‌ترین سرعت از زمان بحران مالی 2009 رشد کند.

    پارک لیمپوپو همچنین بخشی از تلاش‌ها برای تضمین سودمندی بیشتر دولت از منابع  معدنی خواهد بود.

    برچسب ها