عصر خودرو

تحول نظام بانکی راهگشای اقتصاد کشور

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی گفت: شرط لازم برای رشد و توسعه صنایع و تولیدات کشور تحول ساختاری نظام بانکی است.

تحول نظام بانکی راهگشای اقتصاد کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسعود دانشمند کارشناس اقتصادی درخصوص اصلاح نظام بانکی گفت: نظام بانکی کشور ما قدیمی است و با نظام بانکی دنیا تطبیق ندارد، باید به سمتی حرکت کنیم تا نظام بانکی بشکل بانک های توسعه ای در پروژه های کشور سهیم باشند و در آنها مشارکت فعال داشته باشند.

    دانشمند در ادامه در خصوص منسوخ شدن شیوه بانکداری در ایران گفت: در تمام دنیا دریافت و پرداخت ها بشکل الکترونیکی انجام می شود و نیازی به تعدد بانک نیست .

    وی تصریح کرد: نظام بانکی کشور باید از بنیان تغییر کند تا بتواند با سیستم بانکداری دنیا خود را تطبیق نماید و اقتصاد کشور را تحت تأثیر خود قرار دهد و به رشد برسد.

    این کارشناس اقتصادی همچنین اظهار داشت: کشور نیازمند بانکهای تخصصی است تا بتواند در حوزه های مختلف سرمایه مورد نیاز خود را در پروژه های مختلف با مشارکت با بانکهای خارجی جذب نماید.

    وی در خصوص ادغام بانکها و کمک به مشکلات ساختاری نظام بانکی گفت: با توجه به اینکه این طرح در گذشته یکبار به اجرا درآمده و نتیجه ای نداشته بنابراین هیچ کمکی به اصلاح نظام بانکی کشور نخواهد کرد و باید برای رها شدن از این مشکلات بصورت بنیادین تغییرات اساسی را انجام داد.

    این کارشناس اقتصادی در پایان تأکید کرد: شرط لازم برای رشد و توسعه صنایع و تولیدات کشور تحول ساختاری نظام بانکی است.

    برچسب ها