عصر خودرو

هموارتر شدن فعالیت تجار کره ای در ایران;

اولین مرکز حقوقی ایران در کره جنوبی گشایش یافت

عصر بازار- اولین مرکز حقوقی ایران در کره جنوبی با هدف ارائه مشاوره های حقوقی به شرکت های بازرگانی و تجاری کره ای با برگزاری مراسمی در اتاق بازرگانی این کشور در شهر سئول گشایش یافت.

اولین مرکز حقوقی ایران در کره جنوبی گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می کوشد تا شرکت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد. این تلاش ها بعد از اجرای برجام دو چندان شد و سئول سعی دارد در این زمینه گوی سبقت را از سایر رقبای آسیایی برباید.

    راه اندازی این مرکز حقوقی که در همین راستا صورت گرفته می تواند از این پس اطلاعات مورد نیاز حقوقی را به شرکت های اقتصادی و بازرگانی کره ای که علاقمندی زیادی برای همکاری، سرمایه گذاری و مبادلات تجاری با ایران از خود نشان داده اند، ارائه دهد.
    در راه اندازی این مرکز که روز جمعه صورت گرفته، علاوه بر «حسن طاهریان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، معاون رئیس اتاق بازرگانی و مشاوران حقوقی موسسه «یولچان» این کشور و چند تن از اساتید دانشگاههای سئول نیز حضور داشتند.
    سفیر ایران در کره جنوبی طی سخنانی با ابراز خرسندی از راه اندازی این مرکز حقوقی توسط اتاق بازرگانی کره جنوبی اظهار داشت که همکاریهای تجاری و بازرگانی دو کشور می تواند از این پس در سایه تبادلات فرهنگی و ارتباط عمیق تر مردم دو کشور توسعه بیشتری یابد.
    وی با اشاره به سفر اردیبهشت ماه سالجاری خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران اظهار داشت که در این سفر نیز موضوع افزایش تعاملات فرهنگی مطرح و طرفین بر روی همکاری در این زمینه به توافقات لازم دست یافته اند.
    «طاهریان» با بیان اینکه اولین سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران با اجرای برجام همزمان شده بود، انجام آن را نقطه عطفی در تاریخ روابط دو کشور دانست.
    سفیر ایران در کره جنوبی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرکت های کره ای با استفاده از فرصت پیش آمده بتوانند حضور گسترده تری در پروژه ها و طرحهای زیربنایی و عمرانی کشورمان داشته باشند.
    «یون» یکی از کارشناسان موسسه حقوقی یولچان نیز در این مراسم به روابط عمیق و گسترده ایران و کره جنوبی اشاره کرد و یادآور شد که دو کشور نه تنها در بخش های اقتصادی، بلکه در زمینه های فرهنگی نیز همکاریهای خوبی با یکدیگر دارند و به همین خاطر ما نیازمند ارائه اطلاعات دقیق تر جهت ارائه به شرکت های کره ای در دوره ای که تحریم ها بر علیه ایران رفع شده است، هستیم.
    گفتنی است، شرکت کنندگان در مراسم گشایش مرکز حقوقی ایران در اتاق بازرگانی کره جنوبی همچنین با شرکت در همایشی که به مناسبت اولین سالگرد توافق هسته ای شش قدرت بزرگ دنیا با ایران (برجام) برگزار شد، به بررسی فضای ایجاد شده در انجام تعاملات اقتصادی گسترده تر با ایران پرداختند.

    برچسب ها