عصر خودرو

صادرات میوه ایران به کره جنوبی افزایش می یابد

عصر بازار- با امضای یک یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و کره جنوبی در حاشیه برگزاری همایش اعضای فدراسیون ملی تعاونیهای کشاورزی کره جنوبی، این کشور از این پس واردات میوه خود را از ایران افزایش می دهد.

صادرات میوه ایران به کره جنوبی افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصربازار» به نقل از ایرنا، این یادداشت تفاهم در راستای گسترش همکاریها در زمینه توسعه صادرات میوه از ایران به کره جنوبی توسط دو شرکت بازرگانی از کشورمان و فدراسیون ملی تعاونیهای کشاورزی کره جنوبی به امضاء رسیده است.
    امضای این یادداشت همکاری در چارچوب برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور صورت می گیرد که اسفند ماه سال گذشته به میزبانی کشورمان در تهران با حضور مقام های اقتصادی دو طرف برگزار شد.
    در این نشست طرفین توافق کرده بودند که همکاریهای خود را در حوزه های مختلف اقتصادی بویژه در بخش کشاوری توسعه دهند و هر چه سریعتر توافقات صورت گرفته را عملیاتی سازند.
    همایش اعضای فدراسیون ملی تعاونیهای کشاورزی کره جنوبی(NCF) امروز پنجشنبه با حضور مقام ها و مسئولان بخش کشاورزی این کشور و تعدادی از سفرای کشورهای مقیم از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر سئول برپا شد.
    «حسن طاهریان» سفیر ایران در کره جنوبی نیز طی سخنانی در این همایش زمینه همکاری دو کشور در حوزه کشاورزی را بسیار مطلوب دانست و تاکید کرد که دو کشور از پتانسیل های بالایی در این زمینه برخوردارند.
    وی همچنین یادآور شد که بخش کشاورزی می تواند زمینه توسعه و گسترش همکاریهای دوجانبه را در آینده بیش از پیش فراهم سازد و کارشناسان و فعالان این حوزه می بایست از فرصت های پیش آمده به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
    در حال حاضر محصول انار ایران با توجه به قیمت مناسب و کیفیت خوب آن، از بازار بسیار خوبی در کره جنوبی برخوردار است و تاکنون چندین شرکت ایرانی بنابر توافقات صورت گرفته فی مابین مراکز کشاورزی دو کشور فعالیت های خوبی در امر صادرات این میوه داشته اند.
    گفتنی است، فدراسیون ملی تعاونیهای کشاورزی کره جنوبی با پوشش یک هزار و 134 تعاونی کشاورزی کوچک و بزرگ و با داشتن جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 610 هزار نفر درصدد توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.
    جمعیت شاغل در بخش کشاورزی این فدراسیون که از سال 1961 فعالیت خود را آغاز کرده، 5 درصد جمعیت کره جنوبی را شامل می شود.

    برچسب ها