عصر خودرو

بررسی راه اندازی خط مسافربری دریایی ایتالیا، روسیه و ایران

عصر بازار- در بازدید هیات اقتصادی ایتالیایی از توانمندی های بندر نوشهر بر راه‌اندازی خط مسافربری ایران، ایتالیا تاکید شد.

بررسی راه اندازی خط مسافربری دریایی ایتالیا، روسیه و ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اداره کل بنادر مازندران اعلام کرده است که هیأت اقتصادی و گردشگری ایتالیایی از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بازدید کرد.

    سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در جریان این بازدید با ارائه گزارشی از توانمندی ها و ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر و وجود زیرساخت هایی مانند سالن مسافری، از آمادگی این اداره کل برای توسعه همکاری ها با کشور ایتالیا به ویژه در زمینه راه اندازی تورهای گردشگری دریایی خبر داد.

    براساس این گزارش خانم ورونیکا مدیر خرید و فروش تورهای بین المللی و رئیس هیئت اقتصادی و گردشگری ایتالیا و همراهان با بازدید از موزه دریایی و برج کنترل از نزدیک در جریان امکانات و تجهیزات دریایی و بندری این بندر با سابقه قرار گرفتند و ابراز امیدواری کردند که از ظرفیت های موجود برای توسعه همکاری های دو طرفه استفاده لازم صورت پذیرد.

    خانم ورونیکا با استقبال از پیشنهاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران مبنی بر همکاری در زمینه گردشگری دریایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خط مسافری دریایی بین ایتالیا و روسیه وجود دارد که می توان امکان راه اندازی خط مسافری بین ایتالیا و روسیه و ایران را مورد بررسی قرار داد.

    وی افزود: مذاکرات لازم با شرکت های ایتالیایی فعال در بخش گردشگری دریایی را طی روزهای آینده برای راه اندازی این خط مسافری انجام می‌دهیم.

    بر اساس این گزارش ، هیئت 50 نفره ایتالیایی متشکل از صاحبان و مدیران 43 شرکت تولیدی، اقتصادی، گردشگری و تجاری به سرپرستی چری شولی استاندار ناحیه مارکه ایتالیا روز چهارشنبه به مازندران سفر کردند و قرار است طی سه روز با بازدید از شهرهای مختلف استان و گفت‌وگو با مسئولان ذیربط زمینه های گسترش همکاری های دو طرفه را مورد بررسی قرار دهند.

    برچسب ها