عصر خودرو

پیش بینی سود ۱۰ میلیارد دلاری برای ترکیه با از سرگیری روابط با روسیه

عصر بازار- یک شرکت مشاور سرمایه گذاری، درآمد ترکیه به دلیل از سرگیری روابطش با روسیه در ۲ سال آینده را بیش از ۱۰ میلیارد دلار پیش بینی کرد.

پیش بینی سود ۱۰ میلیارد دلاری برای ترکیه با از سرگیری روابط با روسیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بر اساس گزارشی که از سوی شرکت مشاوره مالی سرمایه گذاری ''آتا" (Ata Yatırım) تهیه شده است، با بهبود روابط میان ترکیه و روسیه و از سرگیری روابط اقتصادی میان دو کشور، اقتصاد ترکیه در 2 آینده از این محل بیش از 10 میلیارد دلار سود خواهد برد.

    در این گزارش که با عنوان "مخاطرات ژئوپلوتیک" منتشر شده است، با اشاره به این که ترکیه در یکی از پرریسک ترین مناطق جهان واقع شده، بر ملتهب بودن دائمی منطقه به ویژه پس از جنگ اول خلیج در سال 1990 به این سو هم اشاره شده است.

    همچنین در این گزارش با یادآوری این که روسیه پس از آلمان بزرگترین شریک تجاری ترکیه به شمار می رود، درک سریع دو طرف روسی و ترک از ضررهای اقتصادی هنگفت قطع روابطشان اقدام مثبت بر اقتصادی هر دو کشور ارزیابی شده است.

    موسسه مشاوره سرمایه گذاری آتا از سود سالانه 4 تا 5 میلیارد دلاری اقتصاد ترکیه از محل از سرگیری روابط اقتصادی با روسیه و افزایش آن به بیش از 10 میلیارد دلار در دو سال آینده خبر داده است.

    برچسب ها