عصر خودرو

کاهش شاخص بورس لندن و ارزش پوند همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن در پایان معاملات روز چهارشنبه، همزمان با کاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال و سقوط مجدد ارزش پوند در برابر دلار و یورو، روند کاهشی یافت.

کاهش شاخص بورس لندن و ارزش پوند همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز چهارشنبه با کاهش 0.15 درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 10 واحد کاهش، به 6 هزار 670 واحد رسید.
    شاخص سهام بورس فوتسی 250 لندن نیز با کاهش 0.33 درصدی مواجه بود و با 56 واحد کاهش به 16 هزار و 751 واحد رسید
    تحلیل گران اقتصادی کاهش ارزش پوند و سقوط بازارهای سهام را متاثر از احتمال کاهش نرخ بهره بین بانکی توسط بانک مرکزی انگلیس دانسته اند.
    در حال حاضر نرخ بهره بین بانکی در انگلیس 0.5 درصد است که احتمالا ممکن است توسط بانک مرکزی این کشور به حد صفر برسد.
    کاهش شاخص بورس لندن و ارزش قیمت پوند همزمان با شروع نخست وزیری 'ترزا می ' و استعفای دیوید کامرون صورت گرفت.
    در همین حال شاخص برخی از بورس های اروپایی نیز روز چهارشنبه روند کاهشی داشتند.
    در پایان معاملات روز چهارشنبه، ارزش شاخص سهام 'دکس 'در بازار بورس فرانکفورت آلمان 0.33 درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» 0.38 کاهش یافتند و شاخص سهام 'کک چهل' در بازار بورس فرانسه 3.88 درصد افزایش یافت.
    پوند انگلیس نیز عصر روز چهارشنبه در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با 0.69 درصد کاهش، در مقابل 1.3162 دلار و همچنین با 1.11 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل1.1847 یورو معامله شد.
    در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، روز چهارشنبه در بازار لندن، با حدود 2.10 کاهش به.46.36 دلار رسید.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز چهارشنبه با 2.05 درصد کاهش به 44.75 دلار رسید.
    از زمان رای مردم انگلیس به برگزیت در همه پرسی 23 ژوئن (سوم تیرماه ) اقتصاد انگلیس و بازارهای مالی جهان دستخوش نوسانات شدید بوده است.

    برچسب ها