عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات امروز با ۵۱ سنت کاهش به ۴۷ دلار و ۹۶ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که پس از افزایش نزدیک به 5 درصدی قیمت نفت در جلسه گذشته که عمدتا ناشی از پیش بینی افزایش تقاضا در سال آینده بود، سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کردند، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

    افزایش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا و تقویت ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی نیز بر قیمت امروز نفت اثر گذار بود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 45 سنت کاهش به 45 دلار و 35 سنت رسید. دیروز قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت 2 دلار و 4 سنت، معادل 4و6 درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت برنت نیز با 51 سنت کاهش به 47 دلار و 96 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز 2 دلار و 22 سنت، معادل 4.8 درصد افزایش یافته بود.
    افزایش های دیروز، بزرگترین افزایش قیمت های یک روزه از 8 آوریل تاکنون بود و پس از آن اتفاق افتاد که قیمت نفت به پایین ترین در 2 ماه گذشته رسید.
    بانک کردیت سوئیس، روز چهارشنبه پیش بینی خود از قیمت نفت در سال 2016 را افزایش داد. این بانک پیش بینی کرد که متوسط قیمت نفت خام آمریکا امسال به 43 دلار و 59 سنت برسد، در حالی که قبلا آن را 36 دلار و 91 سنت پیش بینی کرده بود. کردیت سوئیس همچنین پیش بینی کرد که قیمت نفت خام آمریکا در سال 2017 به 55 دلار برسد، در حالی که قبلا 52 دلار و 88 سنت پیش بینی کرده بود.
    این بانک همچنین قیمت نفت برنت را برای امسال و سال آینده 44 دلار و 53 سنت و 56 دلار و 25 سنت پیش بینی کرده در حالی که قبلا این دو شاخص را به ترتیب 37 دلار و 77 سنت و 54 دلار و 25 سنت پیش بینی کرده بود.

    برچسب ها