عصر خودرو

معاون زنگنه خبر داد:

صادرات نفت ۲.۸ میلیون بشکه می‌شود

عصر بازار- معاون وزیر نفت با تشریح برنامه جدید افزایش تولید و صادرات نفت از افزایش تولید نفت به ۴ میلیون بشکه تا شهریور خبر داد و گفت: صادرات نفت ایران به ۲.۸ میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

صادرات نفت ۲.۸ میلیون بشکه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علی کاردر با اشاره به انجام مذاکراتی با 23 شرکت معتبر نفت و گاز جهان به منظور امضای تفاهم نامه در دوره پسا برجام، گفت: بر این اساس تاکنون مذاکرات با برخی از شرکت های نفتی خارجی جواب داده و 11 تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت مهمترین هدف امضای این تفاهم نامه را جذب سرمایه گذاری در صنعت نفت عنوان کرد و افزود: تاکنون بیشتر با شرکت های اروپایی، چین و روسیه تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

    معاون وزیر نفت همچنین در خصوص تخمین حجم سرمایه گذاری این تفاهم نامه ها پس از تبدیل به قرارداد اجرایی، اظهار داشت: فعلا مذاکرات در مرحله تفاهم نامه و مطالعه میدان بوده و تعیین حجم سرمایه گذاری بعد از مرحله مطالعه میدان ممکن خواهد بود.

    این مقام مسئول همچنین در خصوص برنامه های افزایش تولید نفت ایران، بیان کرد: افزایش تولید نفت ایران در دو مرحله دنبال خواهد شد.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: در مرحله اول، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تولید نفت خام تا ظرفیت قبل از اعمال تحریم‌ها افزایش یابد، به طوری‌که افزایش صادرات نفتی حداقل تا دو میلیون بشکه در روز و بازگرداندن خریدار سنتی نفت ایران و بازگشت به بازارهای قبلی محقق شود.

    کاردر با اعلام اینکه تا پایان شهریور ماه تولید نفت ایران به 4 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد، تاکید کرد: تاکنون بخش عمده‌ای از این افزایش تولید نفت محقق شده است. مهم‌ترین دستاورد این دوره تولید از میادین مشترک یادآوران و آزادگان شمالی بود که طبق برنامه انجام شده ضمن آنکه برنامه افزایش تولید در مناطق نفت‌خیز هم محقق شده است.

    مدیرعامل شرکت نفت در تشریح برنامه مرحله دوم افزایش تولید نفت ایران هم توضیح داد: مرحله دوم شامل برنامه افزایش تولید نفت خام و گاز در بازه درازمدت برنامه پنج ساله ششم بوده که در این برنامه مقرر شده است با جذب منابع مالی خارجی و داخلی و همچنین دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی به مرز 4.5 میلیون بشکه در روز و همین‌طور تولید گاز به ظرفیت حدود یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد.

    معاون وزیر نفت با بیان اینکه در برنامه بلند مدت قرار است حجم صادرات نفت به حدود 2 میلیون و 800 هزار بشکه در روز افزایش یابد، تاکید کرد: پتانسیل بزرگی برای صادرات گاز به وجود خواهد آمد. علاوه بر این در پایان برنامه تولید میعانات گازی نیز حدود 950 هزار بشکه در روز خواهد شد.

    وی همچنین مهمترین تاثیر برجام در صنعت نفت را افزایش رقابت‌پذیری در برابر سایر کشورهای نفتی بخصوص در منطقه خلیج فارس عنوان و خاطرنشان کرد: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران باعث شده بود تا بخش قابل توجی از سرمایه‌های موجود به سوی کشورهای رقیب ایران در منطقه روانه شده و در واقع سود اصلی از تحریم‌ها به جیب رقبای نفتی ایران می‌رفت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو