عصر خودرو

کشف ذخایر جدید نفت و گاز در شمال پاکستان

عصر بازار- در ایالت خیبرپختونخواه که در شمال پاکستان قرار دارد، ذخایر جدید نفت و گاز کشف شده که استخراج این منابع تا ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

کشف ذخایر جدید نفت و گاز در شمال پاکستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در ایالت خیبرپختونخواه که در شمال پاکستان قرار دارد، ذخایر جدید نفت و گاز کشف شده است که استخراج از این منابع تا ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

    اداره استخراج نفت و گاز پاکستان پاکستان پترولیم لمیتید(پی پی ال) با اعلام خبر کشف منابع نفت و گاز در ایالت خیبرپختونخواه از استخراج روزانه 2800 بشکه نفت از این ذخایر خبر داد.

    قبل از این هم یک شرکت اکتشاف نفت موفق شده بود در مناطق جنوبی ایالت خیبرپختونخواه به ویژه منطقه «کرک» نفت و گاز کشف کند.

    اداره استخراج نفت و گاز پاکستان در گذشته از کشف ذخایر نفت و گاز در منطقه کوهات واقع در 45 کیلومتری پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه خبر داده بود.

    در حال حاضر بیشترین گاز پاکستان از ایالت سند و بلوچستان استخراج می‌شود اما در این زمینه به متمم 18 که طبق آن 50 درصد منابع استخراج شده از هر ایالت باید در همان ایالت مصرف شود عمل نمی‌شود.

    ایالت خیبرپختونخواه نیز باید از ذخایر نفت و گاز سهم داشته باشد اما اگر این امر مورد بی‌توجهی قرارگیرد ممکن است بازرگانان و دولت ایالتی نسبت به این موضوع معترض شوند.

    پاکستان با کمبود شدید منابع انرژی به ویژه نفت و گاز مواجه است و از وارد کنندگان نفت و گاز از کشورهای عربی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس می‌باشد.

    شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پاکستان اعلام کرد بر اثر افزایش مصرف در تعطیلات عید فطر، تنها تا 20 روز دیگر ذخیره سوخت دارد و اگر سوخت به کراچی نرسد با بحران مواجه خواهیم شد.

    گاز و نفت از کشورهای عربی به بندر کراچی وارد شده و از آنجا به سراسر کشور صادر می‌شود.

    برچسب ها