عصر خودرو

در معاملات روز گذشته بازار نقدی و آتی؛

دلار بازهم به سکه خط داد

عصر بازار: به دنبال نوسانات مثبت نرخ در بازار آزاد و رشد نسبی بهای طلا در بازارهای جهانی، روز گذشته قیمت سکه نقدی و آتی با رشد رو به رو شد.

دلار بازهم به سکه خط داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز بهای اونس در بازارهای جهانی به بیش از 1116 دلار رسید، ضمن آن که نرخ دلار نیز با وجود افت و خیزهای پی در پی با روند افزایشی مواجه شد که این دو عامل افزایش نسبی بهای سکه در بازار سکه نقدی و آتی را به دنبال داشت.

    بنابراین دیروز سکه تحویل شهریور‌ با قیمت 884 هزار تومان معامله شد که رشد 0/64 درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که قیمت سکه در قرارداد تحویل آبان به 882 هزار تومان رسید و افزایش 0/61 درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل دی با قیمت 884 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد 0/61 درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سکه برای تحویل اسفند ماه با قیمت 896 هزار تومان و با افزایش 0/61 این روز را به پایان رساند

    همچنین سکه نقدی نیز طی روز دوشنبه با روند صعودی قیمت ها همراه شد، به طوری که در این روز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار با افت یک هزار تومانی 894 هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 473 هزار تومان به فروش رسید. از طرفی بهای ربع و سکه یک گرمی نیز به ترتیب با قیمت 263 و 169 هزار تومان اعلام شد.

    برخی از تحلیلگران بازار ارز معتقد هستند، افزایش یک ماهه ی دلار ناشی از تقویت تقاضاست و به دور از هیجانات کاذب و جو روانی شکل گرفته است . آنها بر این باورند با تقاضای جدید یعنی افزایش مسافرت ها به خصوص مسافران حج تمتع این روند تداوم خواهد داشت. برهمین اساس  به نظر می رسد اگر اونس به حرکت مثبت خود ادامه دهد و یا در حوالی قیمت فعلی ثابت بماند روند رو به رشد بازار آتی سکه در پی نوسان مثبت نرخ ارز دو از ذهن نیست. البته اکثر معامله گران این روند را برای دلار در درازمدت قائل نیستند؛ آنها تحرکات دلار را در آینده تحت تأثیر توافق هسته ای می دانند که با اجرایی شدن آن دلار در روند کاهش قیمت قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو