عصر خودرو

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران:

بخش معدن در تحریم های ظالمانه امتحان خود را با سربلندی پس داده است

عصر بازار- رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: بخش معدن در تحریم های ظالمانه امتحان خود را با سربلندی پس داده و دشمنان نتوانستند در این بخش ضربه ای به ما بزنند.

بخش معدن در تحریم های ظالمانه امتحان خود را با سربلندی پس داده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا نادعلی اسماعیلی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی بین المللی معدن و صنایع معدنی در کرمان با بیان اینکه نخستین بند سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اقتصاد مقاومتی در مورد مزیت هاست افزود: سرمایه گذاری معادن بهترین مزیت را دارد و خود معدن هم به نوعی تولید است.

    وی تصریح کرد: معتقدم در بخش اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور و با توجه به رکود در دنیا و افت قیمت مواد فلزی، معدن به نسبت بخش های دیگر پیشرو است و نقش خود را به خوبی انجام می دهد.
    وی با بیان اینکه با توجه به توان معدنی استان کرمان باید بیشتر تلاش کنیم اظهار کرد: هر چند طی سال های اخیر، عملیات ها و نتایج خوبی داشتیم اما باید برای توسعه کشور درصدد توسعه اکتشاف عمقی، مواد معدنی عیار پایین، ذخیره های بزرگ و ایجاد زنجیره فرآوری باشیم.
    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار کرد: 700 نفر از 38 هزار عضو سازمان نظام مهندسی معدن کشور مدرک دکترا، هشت هزار نفر کارشناسی ارشد و 26 هزار نفر مدرک کارشناسی دارند که در سه رشته استخراج و اکتشاف، متالوژی استخراجی و نقشه برداری حدود 10 هزار نفر تایید صلاحیت شده اند.
    وی ادامه داد: 3 درصد از اعضای تایید صلاحیت شده ارشد، 10 درصد پایه یک، 27 درصد پایه دو و 60 درصد پایه سه هستند.
    اسماعیلی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی استان کرمان با 3 هزار نفر عضو و هزار نفر عضو تایید صلاحیت شده از نظر عملکرد جزو استان های خوب کشور است.
    وی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان بازوی اجرایی و خدمتگذار در بخش معدن و در راستای اهداف دولت است.
    رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این آیین گفت: زمانی که اتاق بازرگانی وارد موضوع نمایشگاه شد سه هدف مشارکت حداکثری، مشاوره سرمایه گذاری و معرفی فرصت های سرمایه گذاری را دنبال می کرد.
    عباس جبالبارزی افزود: از افراد تاثیرگذار بخش معدن در تمام بخش ها و نشست ها استفاده شده است.
    وی تصریح کرد: پس از تبادل نظر به این نتیجه رسیدیم در نمایشگاه یک غرفه با عنوان سرمایه گذاری معدن و صنایع معدنی داشته باشیم که همه دست اندرکاران بخش معدن در آن حضور داشته باشند.
    وی گفت: تخمین زده می شود که بین 40 تا 60 میلیارد تن ذخیره معدنی در استان داشته باشیم که 700 میلیارد دلار آن کشف شده و تا هزار و 400 میلیارد دلار قابل افزایش است.
    رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: در بخش معدن و در زمینه اکتشاف بسیار ضعیف کار کردیم و فقط 7 تا 10 درصد پهنه های معدنی استان کرمان کشف شده است.
    وی بیان کرد: تکنولوژی ما در زمینه استخراج معادن ضعیف است و باید به روز شود و در این بخش نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی داریم و فضای پس از برجام بسیار به ما کمک می کند.
    وی ادامه داد: سرمایه گذاری در معدن طولانی است و کسانی که بخواهند در بخش معدن سرمایه گذاری کنند باید به آن به یک موضوع درازمدت نگاه کنند.
    جبالبارزی گفت: زمینه سرمایه گذاری خوبی در بخش خصوصی وجود دارد اما باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد و شرکت های بازریابی محصول، تشکیل خوشه های صنعتی، آموزش و سیستم های مالی شفاف و شریک های خارجی از نیازهای سرمایه گذاری در بخش معدن است.
    آیین گشایش این نمایشگاه با حضور استاندار کرمان، جمعی از مسئولان و مدیران صنعت و معدن استان کرمان برگزار شد.
    چهارمین نمایشگاه تخصصی بین المللی معدن و صنایع معدنی با حضور 80 شرکت داخلی و خارجی تا 25 تیر در محل مجتمع بین المللی نمایشگاهی جنوبشرق دایر است.
    مجتمع نمایشگاهی بین المللی جنوبشرق در شمال غربی شهر کرمان و کیلومتر 10 بزرگراه کرمان - باغین قرار دارد.

    برچسب ها