عصر خودرو

دیپلمات اتریشی:

روند تقویت روابط تجاری وین - تهران ادامه می یابد

عصر بازار- خبرگزاری «آپا» اتریش در گزارشی به نقل از یک مقام بازرگانی این کشور با بیان اینکه پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) امکان دادوستد تجاری با ایران فراهم شده است، تاکید کرد که روند تقویت روابط اتریش با ایران ادامه خواهد یافت.

روند تقویت روابط تجاری وین - تهران ادامه می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، «توماس موشیگ» (Thomas Moschig) معاون رایزن اقتصادی سفارت اتریش در تهران به خبرگزاری آپا گفت: ایران دوباره به کشوری با شرایط تعامل و دادوستد تبدیل شده است.
    وی تاکید کرد: آنچه مسلم است اینکه روند تقویت روابط تجاری بین ایران و اتریش ادامه خواهد یافت و هر چند مشکلاتی باقی است اما انتظار افزایش صادرات را در آینده نزدیک داریم.
    وی در گفت وگو با خبرگزاری اتریش (آپا) گفت: غرب از اوایل سال 2016 به سمت تقویت روابط اقتصادی با ایران حرکت کرده است، اما هنوز دشواری هایی بخصوص در زمینه فاینناس تجارت و رویه های مربوط به صدور مجوز صادرات وجود دارد.
    بر اساس این گزارش، پس از امضای توافق هسته ای بین ایران و 1+5 در تابستان گذشته، غرب از ابتدای سال 2016 در مسیر بهبود و تقویت روابط اقتصادی با ایران قرار دارد چرا که بازار 80 میلیونی ایران ظرفیت های بسیاری برای فعالیت دارد هر چند که از این ظرفیت ها بطور کامل بهره برداری نشده است.
    به نوشته خبرگزاری اتریش، دشواری موجود در زمینه فاینناس یکی از علت های کم بودن سطح تجارت با ایران نسبت به ظرفیت های بالقوه موجود است. هر چند اروپا تحریم های ایران را لغو کرده اما آمریکا برخی تحریم ها را علیه ایران حفظ کرده است که این مساله موجب تردید بانک های اروپایی دارای رابطه نزدیک با آمریکا برای کمک به تجارت با ایران می شود.
    موشیگ همچنین با بیان اینکه معامله مستقیم شرکت های ایرانی و اتریشی در زمان حاضر با دشواری هایی رو به رو است، افزود: مشکل انتقال پول به گفته وزیر راه ایران موجب شده که سفارش خرید 118 هواپیمای ایرباس تاکنون به مرحله اجرایی نرسد.
    بر اساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی ایران در آخرین اظهار نظر خود با بیان اینکه مذاکرات برای نهایی شدن قرارداد خرید هواپیماهای مسافری از شرکت های ایرباس و بویینگ ادامه دارد، گفت: در موعد مقرر قرارداد نهایی بین ایران ایر و این دو شرکت هواپیما سازی منعقد می شود.
    عباس آخوندی روز یکشنبه 13 تیر ماه افزود: مذاکرات ما با این دو شرکت هواپیماسازی در حال انجام است، اما فرایند نهایی شدن آن بسیار پیچیده است و باید تمام زوایای این قرارداد مشخص شود.
    خبرگزاری آپا همچنین به نقل از «میکائیل کیمر» مدیر اجرایی بانک آلمانی BdB نوشت: وضعیت حقوقی نیز هنوز نامطمئن است و حمایت های حقوقی لازم برای بانک ها موجود نیست هر چند بسیاری از شرکت های آلمانی و اروپایی آماده سرمایه گذاری در ایران هستند .
    «فولکر ترایر» مدیر بخش اقتصاد خارجی در سازمان صنایع و بازرگانی آلمان (DIHK) نیز گفت: شرکت های فعال در بخش هایی که تقاضای بیشتری در ایران دارد مانند مهندسی، خودرو، مواد ساختمانی و انرژی های تجدید پذیر، بطور خاص علاقه مند به فعالیت در ایران هستند.

    برچسب ها