عصر خودرو

ملاحظات روابط با ایران در ماجرای ادغام دو شرکت ژاپنی

عصر بازار- مدیران شرکت ایدمیتسو کوسان ژاپن قصد دارند خانواده موسس این شرکت را قانع کنند که با ادغام شرکت با شرکت شوا شل موافقت نماید، زیرا معتقدند، این ادغام آسیبی به رابطه سنتی شرکت با ایران نخواهد زد.

ملاحظات روابط با ایران در ماجرای ادغام دو شرکت ژاپنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت پالایشگاهی ایدمیتسو کوسان ژاپن اعلام کرد، قصد دارد خانواده موسس شرکت را که بزرگترین سهامدار ایدمیتسو است قانع کند تا با ادغام شرکت با شرکت شوا شل موافقت نماید، زیرا انتظار نمی رود که از ناحیه ارتباط موازی شرکت با ایران و عربستان هیچ زیانی متوجه آن شود.

    دایسوکه سکی، معاون شرکت ایدمیتسو کوسان، پس از دیدار با خانواده ایدمیتسو گفت، شرکت بعد از خریدن 33.3 درصد از سهام شرکت شوا شل، برنامه ای برای تبدیل شوا شل به یکی از شرکت های تابعه ایدمیتسو ندارد.

    روز دوشنبه، مدیران شرکت ایدمیتسو کوسان با خانواده موسس این شرکت دیدار کردند. این اولین دیداراز زمانی بود که خانواده موسس مخالفت خود را با ادغام ایدمیتسو با شرکت شوا شل اعلام کرده بود. خانواده ایدمیتسو، عوامل مختلف از جمله فرهنگ های مختلف دو شرکت را دلیل مخالفت با این ادغام اعلام کرده بود.

    تاکوجیرو هامادا، یکی از وکلای خانواده ایدمیتسو روز دوشنبه اعلام کرد که ادعاهای دو طرف در این جلسه همچنان از هم فاصله داشت و خانواده ایدمیتسو همچنان مخالف ادغام هستند.

    در بیانیه مطبوعاتی که از سوی شرکت ایدمیتسو و در پاسخ به استدلال های خانواده ایدمیتسو منتتشر شد آمده بود که ادغام دو شرکت موجب تیره شدن روابط با ایران و عربستان نخواهد شد.

    خانواده ایدمیتسو معتقدند که شرکتی که ادغام می شود ممکن است شرکتی وابسته به عربستان تلقی شود، که برای شرکت ایدمیتسو کوسان تلقی مناسبی نخواهد بود، زیرا این شرکت دارای روابط نزدیکی با ایران است.

    در اسناد منتشر شده، ایدمیتسو کوسان اعلام کرده که «روابط مبتنی بر اعتماد» با ایران را از زمان حادثه نیسشو مارو در سال 1953 حفظ کرده، اما «رابطه به هم پیوسته و نزدیکی» را نیز با سعودی ها به عنوان «تامین کننده اصلی» اش برقرار نموده است.

    خانواده ایدمیتسو و مسئولان شرکت ایدمیتسو کوسان توافق کرده اند که مذاکرات در این باره را ادامه دهند، اما زمانی را برای نشست بعدی مشخص نکرده اند.

    برچسب ها