عصر خودرو

فلزی که قیمتش به کف رسیده است

آلومینیوم ارزان‌تر از این نخواهد شد

عصر بازار: به گفته فعالان بازار فلزات، قیمت آلومینیوم در کف قیمت است و دیگر شاهد کاهش قیمت آلومینیوم نخواهیم بود و احتمالاً شاهد افزایش قیمت این فلز خواهیم بود.

آلومینیوم ارزان‌تر از این نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بررسی‌ها در قیمت یک ماهه آلومینیوم از بیست‌ویکم تیرماه تا بیست‌ویکم مردادماه (یک ماه پس از توافق ایران با 1+5) نشان می‌دهد که آلومینیوم در این مدت روند رو به نزولی را طی کرده و با کاهش قیمت مواجه شده است.

    بر همین اساس، قیمت آلومینیوم در بیست‌ویکم تیرماه هر تن 1649 دلار بوده که در یک ماه با 6.18 درصد کاهش قیمت به 1547 دلار رسیده و روند نزولی را طی کرده  و مثل بقیه فلزات پایه با کاهش قیمت چشمگیری مواجه شده است.

    در همین راستا محسن زرگریان، مدیرعامل شرکت تفلون جنوب در مورد علت کاهش قیمت آلومینیوم در این یک ماه گفت: علت کاهش قیمت آلومینیوم به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله قیمت بازار جهانی، عرضه و تقاضا در بازار و نوسان قیمت بورس.

    او ادامه داد: قیمت فلزات پایه کلاً در یک ماه گذشته افت قیمت داشته و آلومینیوم هم در یک ماه گذشته روند رو به نزولی را طی کرده است.

    زرگریان افزود: توافق هسته‌ای ایران در قیمت فلزات پایه و آلومینیوم تاثیر نخواهد گذاشت ولی حالا که به توافق رسیده‌ایم مسلماً صادرات ما بیشتر خواهد شد البته این در صورتی است که قیمت دلار کاهش پیدا کند و نوسان بورس به نفع ما باشد.

    او تصریح کرد: پیش‌بینی من برای قیمت آلومینیوم در یک ماه آینده این است که آلومینیوم تغییر قیمتی نخواهد داشت و نه افزایش پیدا نخواهد کرد و نه کاهش قیمت خواهد داشت و قیمت‌ها ثابت خواهد ماند.

    همچنین مهدی یونسی، مشاور فروش شرکت آلومینیوم درباره کاهش قیمت آلومینیوم در این یک ماه گفت: علت اصلی کاهش قیمت آلومینیوم را می‌توان قیمت بازارهای جهانی، کسادی بازار داخل و نبود تعادل عرضه و تقاضا در بازار دانست.

    او ادامه داد: در بازار عرضه بسیار زیاد است و تقاضا پایین و این مساله یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت آلومینیوم در این چند وقت اخیر بوده است.

    یونسی افزود: ما یک ماه پیش در بورس بیش از 15 درصد حق رقابت داشتیم ولی در حال حاضر ما دیگر شاهد رقابتی نیستیم.

    او در مورد پیش‌بینی قیمت آلومینیوم نیز گفت: قیمت آلومینیوم در حال حاضر به کف قیمت رسیده است و به نظر من دیگر شاهد کاهش قیمت آلومینیوم نخواهیم بود و قیمت‌ها ثابت خواهد ماند و احتمال افزایش قیمت در چند ماه آینده در آلومینیوم نیز زیاد خواهد بود.

    برچسب ها