عصر خودرو

شاخص در مسیر افت، تن به استراحت داد

عصر بازار: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز سرانجام پس از چند روز افت پیوسته تن به استراحت داد.

شاخص در مسیر افت، تن به استراحت داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، روز گذشته شاخص به مدد رشد نماد مخابرات ایران با رشد 6/ 62 واحدی توانست معادل 1/ 0 درصد رشد داشته باشد تا در نهایت به عدد 65هزار و 302واحد برسد. یکشنبه همچنان بازار با مشکلات گذشته از جمله کمبود نقدینگی دست به گریبان بود همچنین در تحولات مهم وزیر اقتصاد با اشاره به شرایط اقتصادی سال‌های گذشته و مواجهه با بیماری نفتی و سیاست‌های نادرست گفت: در وضعیت حساسی هستیم. اقتصادی که از سال‌های دور با بیماری نفتی رو به رو بوده و در دهه اخیر با سیاست‌های نادرست اقتصادی، تحریم ها، رکود و تورم وضعیت بدتری پیدا کرده نیازمند مدیریت درستی است. در بازار دیروز 3/ 28 درصد از سهام شرکت ایران‌ترانسفو از سوی سازمان خصوصی‌سازی به قیمت پایه هر سهم 820 تومان برای چندمین مرتبه به وکالت از شرکت سینا فرآیند نیرو روی میز فروش بورس رفت که بدون رقابت و به همان قیمت عرضه از سوی یک شرکت حقوقی خریداری شد. ارزش کل این معامله بیش از 349 میلیارد و 163 میلیون تومان بود.

    در گروه سیمانی دیروز سیمان دورود با انتشار گزارشی و اعلام زیان سنگین بار دیگر وضعیت بد این صنعت را پیش روی بازار گذاشت. در همین حال دیروز سیمان دورود از افزایش سرمایه 900درصدی این شرکت در آینده خبر داد. با این افزایش سرمایه 72 میلیارد تومانی، سرمایه اسمی «سدور» از 8 به 80 میلیارد تومان خواهد رسید.

    براساس این گزارش، 707 درصد برابر با بیش از 5/ 65 میلیارد تومان از این افزایش سرمایه مدنظر هیات مدیره سیمان دورود از محل مازاد تجدید ارزیابی (زمین) تامین خواهد شد و 125 و 68 درصد معادل 9/ 9 و 4/ 5 میلیارد تومان دیگر از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به دست خواهد آمد. هدف از این افزایش سرمایه سنگین هم اصلاح ساختار مالی و ابقای شرکت در بازار دوم معاملات بورس است. در نماد مخابرات پس از یک دوره تعلیق زمان جدید مجمع فوق العاده مخابرات برای انتخاب هیات مدیره اعلام شد. براساس این گزارش، حال با گذشت حدود یک هفته از آن تاریخ زمان جدید مجمع «اخابر» اعلام شد. به این ترتیب مجمع فوق‌العاده این شرکت ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 10 شهریور در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی واقع در تهران خیابان شیخ‎ بهایی جنوبی، خیابان ایران‎شناسی، خیابان نهم برگزار خواهد شد. در گروه معدنی، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت: هنوز تخفیف 70 درصدی حقوق دولتی معادن سنگ‌آهن ابلاغ نشده است. در گروه فلزی اعلام واگذاری بلوک توسعه صنعتی در شرکت آلومینیوم ایران این نماد را با صف خرید مواجه ساخت. آلومینیوم ایران امسال شرایط بسیار دشواری را به دلیل افت قیمت جهانی تجربه می‌کند.

     

    برچسب ها