عصر خودرو

مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار؛

اجتناب ارکان بازار سرمایه از اثرگذاری بر قیمت ها

عصر بازار: در سال ۹۴؛ تا این لحظه هیچ پرونده حقوقی و دعوی مطرح نشده است و فقط پرونده ایران ترانسفو که از سنوات گذشته همچنان باقی مانده و هنوز رأی نیاورده است، در جریان است. البته شرکت بورس در پرونده ایران ترانسفو به عنوان خوانده غیر اصلی جلب شده است.

اجتناب ارکان بازار سرمایه از اثرگذاری بر قیمت ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در نشست خبری صبح امروز در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگاران درباره میزان سرمایه ای که سرمایه گذاران خارجی  قصد ورود به بازار دارند گفت: فعلاً سرمایه گذاران خارجی اقدام به دریافت کد کردند و طبیعتاً همانطور که از یک ایرانی با دریافت کد سهامداری درباره میزان سرمایه گذاری اش سؤال و جوابی نمی شود درباره میزان سرمایه گذاری سرمایه گذارانی که اقدام به دریافت کد کرده اند، اطلاعی وجود ندارد.

    حسن قالیباف اصل شرایط بازار سرمایه را برای سرمایه گذاران خارجی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بورس به دلیل مجموعه ای از ویژگی ها از جمله تنوع در صنایع و قیمت مناسبی که دارد یک فرصت جذاب برای سرمایه گذاران خارجی است چون بازارهای دنیا رشد خوبی کردند در حالیکه بازار ایران رشد نکرده و از لحاظ قیمت قابل مقایسه با دنیا نیست.

    مدیرعامل شرکت بورس درباره زمان بازگشایی شرکت های پالایشی نیز گفت: بازگشایی نماد پالایشی ها منوط به ارائه بودجه و پیش بینی های سه ماهه است همانطور که پالایش نفت اصفهان با ارائه این اطلاعات باز شده است و پالایشگاه تبریز هم به زودی باز می شود.

    وی درباره زمان بازگشتن رونق به بازار سرمایه گفت: قیمت در بازار و بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین می شود.

    قالیباف با بیان اینکه ارکان بازار سرمایه از اثرگذاری بر قیمت در بازار پرهیز می کنند، گفت: قیمت در بازار تعیین می شود و بر اساس تحلیل خریدار و فروشنده از شرایط فعلی و آتی بازار و عوامل اثر گذاری چون قیمت ارز، کالا، عوامل اقتصادی و غیر اقتصادی تعیین می شود بنابراین باید قیمت ها را به بازار سپرد.

    مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با اشاره به پذیرش چند شرکت جدید در بورس درباره زمان عرضه اولیه این شرکتها گفت: عرضه اولیه بخاطر وضعیت فعلی بازار مورد استقبال ناشران نیست چون شرایط بازار در کشف قیمت اثر می گذارد و ناشر در شرایط فعلی مجبور می شود سهام خود را با قیمت کمتر به بازار عرضه کند.

    وی با رد بی اعتمادی سهامداران به بازار سرمایه گفت: بحث بی اعتمادی در بازار سرمایه مطرح نیست آنچه از بی رونقی و رکود در بازار سرمایه مشاهده می شود، مختص به بورس نیست بلکه در تمام بازارهای رقیب و گاه بیشتر از بورس این رکود دیده می شود اما در بازار سرمایه با وجود همه افت قیمت ها سهامداران نسبت به سایر بازارها برای خروج سرمایه شان آزادی عمل بیشتری دارند در حالیکه در خیلی از بازارهای عدم نقدینگی به مراتب بیشتر است و خریداران بسیار کم هستند.

    وی درباره تغییر در میزان سهام شناور شرکت ها و کاهش در این متغیر گفت: سهام شناور آزاد برای بازار اول 20 درصد است و عرضه این میزان برای پذیرش در بورس و عرضه اولیه یک شرط اساسی است اما در شرایط رکودی ممکن است شرکت برای حمایت از سهام شرکت اقدام به جمع آوری سهم از بازار کند تا مانع شکسته شدن بیش از حد قیمت شود.

    قالیباف اظهار داشت: گاه شرایط بازار مانع از این می شود که به ناشر نسبت به رعایت این متغیر سخت گیری شود اما قطعاً در شرایط رونق هم شرکت بورس و هم ناشر تمایل به عرضه بیشتر دارند و افزایش سهام شناور باعث کشف قیمت بهتر، افزایش نقدینگی و رونق در معاملات می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو