عصر خودرو

در معاملات امروز شانگهای اتفاق افتاد

آغاز دور جدید کاهش قیمت سنگ‌آهن

عصر بازار: امروز دوشنبه قیمت سنگ‌آهن در بازار آتی شانگهای کاهش داشت. این کاهش به واسطه‌ افت تقاضای چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن در جهان بوده است. در پی تکمیل ظرفیت انبارهای مواد اولیه کارخانه‌های ذوب‌آهن چین خرید سنگ‌آهن کاهش داشته است.

آغاز دور جدید کاهش قیمت سنگ‌آهن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، ادامه یافتن ضعف تقاضای فولاد در بازار داخلی چین قیمت فولاد و مواد اولیه آن را به شدت کاهش داده است.

    قیمت سنگ‌آهن برای تحویل در ماه ژانویه سال 2016 امروز دوشنبه در بازار شانگهای 0.9 درصد کاهش داشت و به سطح 59.66 دلار در هر تن رسید.

    یکی از دست‌اندرکاران بازار می‌گوید، کارخانه‌های ذوب‌آهن خرید سنگ‌آهن را کاهش داده‌اند آنها به دلیل چشم‌انداز کاهشی بازار سطح ذخایر سنگ‌آهن خود را در سطح پایین نگاه خواهند داشت.

    قیمت سنگ‌آهن درهفته‌ای که گذشت 4 درصد افزایش داشت این افزایش به دلیل افزایش خرید کارخانه‌های سنگ‌آهن چین همچنین اختلال در عملکرد بندر تیانجین (از بنادر مهم در واردات سنگ‌آهن) اتفاق افتاد.

    بانک ANZ در جریان گزارشی اعلام کرده است کاهش تقاضای داخلی فولاد چین منجر شده است موج قدرتمندی از صادرت فولاد چین شکل بگیرد اما با این حال چشم‌انداز قیمت سنگ‌آهن و فولاد کاهشی است.

    قیمت سنگ‌آهن برای تحویل فوری در بندر تیانجین در جریان معاملات روز جمعه در سطح 56.20 دلار به ازای هر تن ثبت شده بود.

    برچسب ها