عصر خودرو

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

نتایج توافق هسته ای تا چند ماه آینده روشن می شود

عصر بازار: دکتر علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با اشاره به دولتی بودن اقتصاد ایران و اتکاء آن به نفت طی سال‌های گذشته عنوان کرد: اقتصاد نفتی و دولتی حاصلی جزء رشد پایین‌، نوسان بالا، بهره وری کم ندارد و البته در دهه اخیر نیز سیاست‌های اقتصادی نادرست مشکلات را وخیم‌تر کرد و در نهایت تحریم‌ها شرایط خاص رکود تورمی را به وجود آورد.

نتایج توافق هسته ای تا چند ماه آینده روشن می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن برشمردن مشکلات حاد اقتصادی خصوصاً مشکلاتی که طی ده سال گذشته برای اقتصاد کشور ایجاد شد و با تحریم ها به اوج خود رسید، اظهار داشت: برای آن که بتوانیم در مذاکرات پیروز شویم لازم بود تورم افسار گسیخته مهار و آرامش در بازار حاکم و از رکود به سمت رشد حرکت شود.

    وی ادامه داد:‌ در سال گذشته کاهش درآمد نفتی یکی از مشکلات ما بود اما مردم شرایط سخت دو سال قبل را تحمل کردند و تیم مذاکره کننده نیز توانست به توفیقات جدی دست پیدا کند.

    وزیر اقتصاد با اشاره به این که برای اولین بار شورای امنیت، حقوق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخته است، اظهار امیدواری کرد: در چند ماه آینده نتایج این‌ توافق روشن می شود که در این زمینه لازم است اصلاحات ساختاری جدی انجام گیرد.

    وی همچنین اظهار کرد: لازم است اشتباهات گذشته در کشور اتفاق نیفتد و به تدریج باید به فهم مشترک از مشکلات اقتصادی در عین عزم و تصمیم  برای حل مشکلات به همراه نظارت مشترک دست پیدا کنیم.

    طیب نیا همچنین عنوان کرد: اگر قرار است به همه این اهداف برسیم، خبرنگاران همچون گذشته نقش ممتازی را در پساتحریم به عهده دارند.

    برچسب ها