عصر خودرو

ششمین کمیسیون مشترک علمی و فن‌آوری ایران و بلاروس در مینسک برگزار می‌شود

عصر بازار- سفیر ایران در بلاروس از برگزاری ششمین نشست مشترک دو کشور در زمینه همکاری های علمی و فن آوری در ماه جولای در پایتخت بلاروس خبر داد.

ششمین کمیسیون مشترک علمی و فن‌آوری ایران و بلاروس در مینسک برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا صبوری سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در بلاروس گفت، ششمین نشست مشترک ایران و بلاروس در زمینه همکاری های عملی و فن آوری در ماه جولای در مینسک برگزار خواهد شد.
    این دیپلمات ایرانی معتقد است، روابط علمی و فن آوری برای همکاری های همه جانبه بین دو کشور ضروری است. «ایران در طی 2 دهه گذشته حرکت رو به جلویی در زمینه علم و فن آوری داشته است. رتبه ایران در سطح جهان از نظر نتایج تحقیقات علمی به نحو قابل توجهی ارتقا یافته است. تکنولوژی هسته ای، نانو تکنولوژی و سلول های بنیای مثال هایی از پیشرفت های علمی ایران هستند. در زمینه نانوتکنولوژی ایران در رتبه هفتم جهان و اول خاورمیانه جای دارد. در حال حاضر ایران بیش از 100 مرکز تحقیقاتی تولید سلول های بنیادی، سلول های کبدی و استخوانی دارد  که در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. بلاروس نیز می تواند به پتانسیل بالای علمی و فن آوری خود ببالد و این پتانسیل می تواند توسط دانشمندان ما مورد استفاده قرار گیرد. تبادل فن آوری بسیار با اهمیت است.»
    وی تاکید کرد که روابط علمی و فن آوری بین ایران و بلاروس یکی از سریع ترین حوزه ها از نظر رشد در طی حدود 20 سال گذشته بوده است. طی 10 سال گدشته نشست های مشترک کمیسیون ایران و بلاروس در زمینه همکاری های علمی و فن آوری هر دو سال یکبار برگزار شده است. ششمین نشست که قرار است  در مینسک برگزار شود، روی جنبه های جدید این همکاری ها متمرکز خواهد بود.
    سفیر ایران همچنین گفت، لغو تحریم های ایران، فرصت های جدیدی را برای توسعه روابط دو جانبه گشوده است. «همانطور که می دانید، تحریم های آمریکا و غرب علیه کشور ما برداشته شده است.»
    وی همچنین بر نقش مهم کمیسیون مشترک ایران و بلاروس در مسائل اقتصادی تاکید کرد و گفت: «در حال حاضر دو کشور در حال اجرای نقشه راهی برای توسعه همکاری ها و همچنین اجرای موافقتنامه های مختلف دو جانبه جهت افزایش تجارت دو جانبه هستند. ما شاهد هستیم که تبادل هیئت ها و مبادلات تجاری بین دو کشور افزایش داشته است.»
    وی افزود: «ما انتظار داریم شرکت های بلاروسی در زمینه همکاری با شرکای ایرانی فعال تر عمل کنند. امروز ما فرصت بسیار خوبی داریم و باید از آن استفاده کنیم.»

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو