عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- توقف موقت بارگیری نفت در پایانه های صادراتی جنوب عراق موجب شد قیمت نفت افزایش یابد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که توقف موقت بارگیری نفت خام عراق بازار را نگران کرده، قیمت نفت امروز افزایش یافت و از پایین ترین رقم 2 ماه گذشته فاصله گرفت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 47 سنت، معادل یک درصد افرایش به 46 دلار و 72 سنت رسید و از پایین ترین رقم اویل امروز (45 دلار و 90 سنت) فاصله گرفت. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 37 سنت افزایش به 45 دلار و 13 سنت رسید.
    تجار گفتند، این افزایش قیمت عمدتا ناشی از توقف موقتی بارگیری نفت سبک بصره در دو پایانه صادراتی در جنوب عراق بود که به دلیل بروز نشتی در خط لوله انتقال نفت به وجود آمد.
    هرچند بارگیری نفت مجددا از سر گرفته شده، اما برنامه اولیه بارگیری ها نشان می دهد، عراق قصد دارد صادرات نفت خود از بنادر جنوبی را از 2.99 میلیون بشکه در ماه جولای به روزانه 2.79 میلیون بشکه در ماه اوت کاهش دهد.
    موضوع دیگری که توجه بازارهای نفت را به خود جلب کرده، ابهام در مورد تولید نفت نیجریه پس از ادعای شورشیان در مورد حمله به تاسیسات شرکت اکسون موبیل در این کشور است. این ادعا از سوی این شرکت آمریکایی رد شده است.
    به رغم اینها به نظر نمی رسد که مازاد عرضه در بازار رو به پایان باشد.
    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفته که همچنان ذخایر نفت مازاد بر مصرف در نقاط مختلف جهان وجود دارد و کاهش این مازاد عرضه مدت زیادی زمان خواهد برد.
    به دنبال رشد قیمت های قابل توجه نفت در نیمه نخست سال، بانک ها و صندوق ها برای نیمه دوم سال به نحو فزاینده ای کاهش قیمت ها را پیش بینی کرده اند و این به خروج سرمایه از بازار دامن زده است. این روند موجب شده که قیمت نفت برنت نسبت به بالاترین رقم ها در ماه ژوئن یعنی بالای 52 دلار، که بالاترین رقم سال جاری بود، بیش از 12 درصد کاهش یابد.

    برچسب ها