عصر خودرو

دستور دولتی کاهش تولید در چین، قیمت جهانی فولاد را افزایش داد

عصر بازار- در پی دستور دولت به مبارزه با آلودگی هوا در کلیدی‌ترین منطقه تولید فولاد چین، قیمت فولاد در معاملات آتی شانگهای اندکی افزایش یافت.

دستور دولتی کاهش تولید در چین، قیمت جهانی فولاد را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مقامات شهر تانگشان در استان هبی (بزرگترین استان تولیدکننده فولاد) به منظور بهبود کیفیت هوا، دستور دادند تا واحدهای آلاینده تولید خود را برای ادامه ماه متوقف کنند.

    یک معامله‌گر در شانگهای اعلام کرد: «‌انتظار می‌رود تقاضای فولاد در این فصل بیش از حد انتظار باشد همچنین اختلال در عرضه در حالی که موجودی ذخایر نیز پایین است باعث شده تا قیمت‌ها افزایش یابد.»

    معامله‌گران اعلام کردند واحدهای ذوب و کارخانه‌های نورد در منطقه تانگشان باید به طور کلی تولید خود را در هفته آخر جولای متوقف کنند. هر تن میل‌گرد در بورس آتی شانگهای با رشدی 0.8 نسبت به جلسه گذشته 2421 یوآن ( 362 دلار) معامله شد.

    تولیدکنندگان سیمان، سایت‌های ساخت‌وساز و برخی از واحدهای دیگر نیز برای کاهش آلودگی هوا باید تولید و حمل‌ونقل خود را متوقف کنند.

    با وجود این، کارخانه‌های فولاد اجازه دارند تا کوره‌های مورد استفاده برای پردازش سنگ‌آهن به آهن‌خام را همچنان روشن نگاه دارند. با توجه به اعمال محرک‌های بیشتر از سوی دولت به منظور تقویت تقاضا و رشد سریع‌تر اقتصاد از یک سو و همچنین اصلاحات طرف عرضه از سوی دیگر، انتظار می‌رود تقاضای فولاد مجددا افزایش پیدا کند.

    بر همین اساس، قیمت هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با رشدی 1.8 درصدی به 431 یوآن رسید.

    بر اساس آمار TSI،‌ هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز جمعه بدون تغییر 55 دلار و 20 سنت معامله شد.

    برچسب ها