عصر خودرو

عملکرد بازار سهام زیر ذره بین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

عصر بازار- در حالی بزرگترین ویترین بازار سهام روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌ها آغاز به کار کرد که انتظار می‌رود بازار سهام تا حدودی تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته و بر روند معاملات تاثیر گذار باشد.

عملکرد بازار سهام زیر ذره بین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، درب‌های تالار شیشه‌ای در شرایطی به روی سهامداران گشوده می شود که بازار سهام به نیمه راه خود در هفته جاری رسیده است. با این وجود تحت تاثیر روند معاملات چند روز اخیر و عملکرد پر نوسان شاخص سهامداران تا حدودی نسبت به بازار مردد هستند و حجم و ارزش معاملات تا حدودی افت داشته است.

    از سویی دیگر از روز گذشته همزمان با بازگشایی نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بخشی از شرکت های فعال در این زمینه نیز در این محل حضور یافته و برای سهامداران و فعالان بازار این امکان فراهم شده که با حضور در این مکان با فعالیت صنایع مطلوب خود بیشتر آشنا شده و و با برخی از مسئولین و مطلعین این صنایع صحبت کنند که می تواند بر روند معاملات بازار سهام تاثیر گذار باشد.

    همچنین با بازگشایی بازارهای جهانی در گام نخست قیمت طلا و فلزات اساسی به روند صعودی خود ادامه داده و قیمت جهانی نفت ضمن سقوط به محدوده 46 دلار کماکان پر نوسان عمل می کند که طبیعتا بر روند معاملات تاثیر گذار خواهد بود.

    اما در میان صنایع بازار روز گذشته روند معاملات بانک ها کم رمق بود و با افت نسبی اکثر نمادهای زیر مجموعه این گروه همراه شد این در حالی است که نماد «وبملت» با توجه به نزدیک شدن دو مجمع عادی و فوق العاده با افزایش تقاضا مواجه شد. با این وجود اتنظار می رود با توجه به نزدیک شدن به سطح حمایتی شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    در گروه فلزات اساسی با در نظر گرفتن افزایش قیمت این محصولات در بازارهای جهانی انتظار می رود شروعی پررونق داشته اما به آرامی روند معاملات به سمت و سوی تعادل پیش رود.

    در گروه خودرو روز گذشته «خاور» با توجه به اعلام زمان مجمع فوق العاده به منظور افزایش سرمایه 100 درصدی با صف خرید مواجه شد این در حالی است که هنوز مجوزهای لازم را از سازمان بورس دریافت نکرده است. انتظار می رود روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه نیز با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه شود.

    در میان پالایشی ها نیز تحت تاثیر افت قیمت جهانی نفت روند معاملات تا حدودی با افت همراه خواهد شد اما با رسیدن به سطح حمایتی شاهد بازگشت نسبی روند معاملات خواهیم بود.

    اما در مجموع انتظار می رود در جریان معاملات امروز بر خلاف روز گذشته که نماگر بازار روند پر نوسانی داشت ثبات بیشتری در بازار حاکم باشد و شاهد بهبود روند کلی حجم و ارزش معاملات باشیم.

    برچسب ها