عصر خودرو

رییس اتاق اصناف ایران:

نقدینگی اصناف بیش از ۷۰ درصد کم شد

عصر بازار- رییس اتاق اصناف ایران می‌گوید که از سال ۱۳۸۹ تاکنون نقدینگی نهادینه شده در بنگاه‌های صنفی به واسطه افزایش بی‌رویه قیمت ارز به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

نقدینگی اصناف بیش از ۷۰ درصد کم شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی فاضلی  در ارتباط با عدم ارائه‌ تسهیلات توسط دولت به اصناف اظهار کرد: تنها شبکه خصوصی در کشور اصناف هستند. حتی بخشی از صنعت و تعاون نیز از دولت ارتزاق می‌کند در حالی که اصناف کاملا خصوصی است اما تاکنون هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت به بنگاه‌های صنفی ارائه نشده است.

    وی ادامه داد: اصناف هیچ‌گاه تسهیلات و اعتبارات مجانی را از دولت نخواستند، اما باید بدانیم که در بخش بهسازی، نوسازی و تامین مواد اولیه چندین و چند سال نسبت به دنیا عقب مانده‌ایم و باید در حمایت از بنگاه‌های تولیدی گام برداریم، چرا که اصناف باید بتوانند خود را به روز کرده و مشکلات ریالی‌شان را حل کنند.

    رییس اتاق اصناف ایران با تاکید بر این که باید نوین‌سازی بنگاه‌ها در جهت اتصال به بازارهای جهانی انجام شود، بیان کرد: اصناف نیازمند تسهیلات و اعتبارات ساده و روان هستند. قطعا ارائه‌ تسهیلات با بهره بالاتر از 20 درصد در بخش تولید درمان‌گر نیست و اگر بخواهیم نظام دلالی و واسطه گری را حذف کنیم باید از تولید حمایت کنیم و بخش خدمات را مورد توجه قرار دهیم.

    فاضلی با بیان این‌که اصناف شرایط دولت را درک کرده و می‌دانند که کشور در چه شرایط اقتصادی به سر می‌برد، عنوان کرد: در یک سال و نیم گذشته و از محل قانونی بودجه اصناف ریالی به ما تعلق نگرفته است.

    وی ادامه داد: باید در محل تبصره هفت ماده 72 قانون نظام صنفی که از محل جرائم در نظر گرفته شده دولت پول ریخته شده به خزانه را به اصناف باز می‌گرداند اما این اتفاق رخ نداده و طی مدت گذشته شرایط را بدون اختصاص این اعتبارات گذرانده‌ایم و ساختار بازرسی خود را در کشور را اداره کرده‌ایم.

    رییس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه شرایط دولت را درک کرده و نسبت به اوضاع واقفیم، گفت: به هرحال انتظار داریم در جهت بهسازی، نوسازی و به‌روز رسانی بنگاه‌ها اعتبارات لازم به اصناف تعلق گیرد.

    برچسب ها