عصر خودرو

کسب درآمد یک میلیارد دلاری بورس تا سال آینده

عصر بازار: حدود یک میلیارد دلار معادل پنج درصد از مجموع پول بازار تا سال ۲۰۱۶ روانه بورس اوراق بهادار خواهد شد.

کسب درآمد یک میلیارد دلاری بورس تا سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، یک شرکت سرمایه‌گذاری در لندن در گزارشی اعلام کرد: گمانه‌زنی‌ها بر سر معاملات تالار شیشه‌ای هم چنان از سوی تحلیگران اقتصادی در داخل و خارج از کشور ادامه دارد. بورس تهران به عنوان آیینه عملکرد بخش اقتصادی دولت در دوران پساتحریم از سوی سرمایه‌گذاران فرصت دارد تا از شوکی که در یک ماه گذشته پس از اعلام توافق فرورفت، درآید.

    طبق گفته‌های تحلیل‌گران و مدیران سرمایه‌گذاری که اخیرا به تهران سفر کردند، پایین بودن هزینه کارگری در بعضی از بخش‌های صنعتی ایران نسبت به کشور چین می‌تواند حوزه ساخت و ساز ایران را برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب کند، هم چنین هزینه‌های پایین انرژی نیز می‌تواند سود خوبی را برای شرکت‌های سیمانی و فولاد به ارمغان آورد. این گونه است که گفته می‌شود تمایل سرمایه‌گذاران بورسی در دوران پساتوافق متوجه گروه‌های صنعتی خودرویی، ساخت و ساز، انرژی و کشاورزی خواهد بود.

    از این گذشته سهم 105 درصدی تلفن‌های همراه در گروه صنعتی ارتباطات می‌تواند نوید سودپذیری را برای سهامدارانش سر دهد.

    با وجود آنکه سهم ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران با کاهش 11 درصدی به سرمایه 95 میلیارد دلاری رسیده، از آغاز شروع دور آخر مذاکرات تا اعلام توافق میان ایران و شش کشور قدرتمند غربی افزایش 3 درصدی را در میزان ارزش بازار داشته است و امید است تا سال آینده به درآمد یک میلیارد دلاری دست پیدا کند.

    بزرگترین شریک تجاری ایران، چین در سه ماهه اول سال جاری کالاهایی به ارزش 1.9 میلیارد دلاری را وارد کرده است و کشورهای عربی دیگر چون عراق و امارت متحده عربی نیز به ترتیب سهم‌های وارداتی به ارزش 1.5 میلیارد دلار و 1.3 میلیارد دلاری را در بازار اقتصادی ایران داشتند و بدین ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم فهرست شرکای تجاری بازار بورس تهران قرار گرفتند.

    طبق گزارش بیزینس اینسایدر، توافق هسته‌ای ایران می‌تواند بورس تهران را نه تنها برای سهامداران داخلی بلکه برای سرمایه‌گذاران خارجی به خصوص سرمایه‌گذاران خاورمیانه و آفریقای شمالی تبدیل به کانون توجه کند.

    وجود 400 شرکت با سرمایه‌ای بیش از 100 میلیارد دلاری در بازار اوراق بهادار آماده چشیدن طعم توسعه و رشدی است که طی 12 سال از آن دریغ شده است. گروه‌های نفتی حاضر در تالار شیشه‌ای دیگر تنها دلبران سرمایه‌گذاران احتمالی نیستند، بلکه طبق پیش‌بینی تحلیل‌گران اقتصادی گروه‌های صنعتی، کشاورزی، ساختمان و معدن اکنون کلیددار رشد و توسعه‌اند، همچنین صنایع غذایی، مخابرات و گروه صنعتی بانکداری و موسسات مالی از جمله صنایع بورسی هستند که پیش‌بینی می‌شود از نعمت‌های دوران پسا توافق بهره‌مند شوند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو