عصر خودرو

«تحقیق و توسعه» راه نجات صنعت خودروسازی است

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر می خواهیم صنعت خودروسازی کشور را نجات دهیم، باید به تحقیق و توسعه توجه کنیم.

«تحقیق و توسعه» راه نجات صنعت خودروسازی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده گفت: اگر می‌خواهیم خودروسازی کشور را نجات بدهیم باید حتما به بحث تحقیق و توسعه توجه کنیم در حالی که آنچه که امروز تولید می‌کنیم بازار محدودی دارد و باید با سرمایه‌گذاری های مشترک و تولید محصولات متنوع توسعه این صنعت را انجام دهیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مهندسان ایرانی همکاری هایی را با هدف کنترل طراحی ها با شرکت‌های اروپایی شروع کردند و متخصصان کشور از استانداردهایی که امروز خودروسازان معتبر در اروپا استفاده می‌کنند، تبعیت می‌کنند.

    وی تصریح کرد: امیدواریم خودروسازان با اصلاحی که از یکسال اخیر در بخش صنعت و به ویژه در بخش تحقیقات و نوآوری و همکاری هایی که با دانشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر خارجی خواهند داشت، بتوانند محصولات ارزشمند هم برای بازارهای صادراتی و هم بازار داخلی عرضه کنند.

    نعمت زاده گفت: اگر می‌خواهیم خودروسازی کشور را نجات بدهیم باید حتما به بحث تحقیق و توسعه توجه کنیم و گزارش شد که برخی خودروسازان حدود 1.7 درصد فروش خالص خود را صرف تحقیقات کرده اند که ممکن است بخشی مربوط به ساختمان باشد؛ ولی بخشی از آن مربوط به طراحی بوده است .

    وی گفت: من فکر می‌کنم می توانند این رقم را اضافه کنند و هزینه منطقی و بجا برای توسعه محصول داشته باشند، باید خودروهای مقبول بازارهای خارجی را تولید کنیم؛ در حالیکه آنچه که امروز تولید می کنیم بازار محدودی دارد و با سرمایه گذاری های مشترک و تولید محصولات جدید و پلتفرم های جدید دنبال توسعه صادرات خودرو هستیم و در چشم انداز 1404 باید یک سوم خودرو تولیدی معادل 1 میلیون دستگاه به خارج صادر شود.

    نعمت زاده گفت: این کار حرکت بسیار گسترده ای را می طلبد و مراکز تحقیقات و هم طراحی و مهندسی و قطعه سازان که باید توسعه پیدا کنند و نیز ارتباط صنعت و دانشگاه و توان بازرگانی و صادراتی بسیار موثر است که باید بازارهای خارجی و سلایق مردم سایر کشورها و رقبا را بشناسیم تا در صادرات موفق باشیم.

    وی افزود: 80 تا 100 درصد قطعات مورد استفاده در خودروهایی که در داخل طراحی و تولید می شود، داخلی خواهد بود.

    برچسب ها