عصر خودرو

شرکت‌های خارجی به دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت ورزش ایران

عصر بازار- در حالی که شرکت های خارجی به دنبال ایجاد هویت برندی و وفادار ساختن مشتریان در دومین بازار پرجمعیت خاورمیانه هستند، صنعت ورزش ایران ممکن است شاهد موجی از سرمایه گذاری های خارجی باشد.

شرکت‌های خارجی به دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت ورزش ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که شرکت های خارجی به دنبال ایجاد هویت برندی و وفادار ساختن مشتریان در دومین بازار پرجمعیت خاورمیانه هستند، صنعت ورزش ایران ممکن است شاهد موجی از سرمایه گذاری های خارجی باشد.

    شرکت های بین المللی در حال بررسی فرصت های سرمایه گذاری در آخرین اقتصاد مهم دست نخورده دنیا هستند و از زمان انعقاد توافق هسته ای، میلیاردها دلار قرارداد در ایران به امضا رسانده اند.

    کارشناسان بازاریابی ورزشی گفتند، فرهنگ ورزشی غنی ایران اکنون مورد توجه شرکت های بین المللی قرار گرفته که به دنبال مطرح کردن برند خود در بازار 80 میلیون نفری این کشور هستند.

    آلون جیمز، مدیر موسسه مشورتی فور در انگلیس گفت: «ایران به یکباره به یک بازار بسیار جذاب برای همه انواع شرکت ها تبدیل شده و این شرکت ها به دنبال این خواهند بود که ببینند چگونه خود را در این بازار جا بیاندازند و برندشان را بشناسانند.»

    وی افزود: «مشخصا یک روش خوب برای انجام این کار افزایش بسیار سریع آگاهی و نزدیک شدن و منطبق شدن با خواست مشتریان، اسپانسر شدن است.»

    طرفداران دو آتشه فوتبال در ایران می توانند اولین نقطه ورود شرکت های خارجی باشند و امکان حقوق تلویزیونی، تولید کنندگان لوزام ورزشی و قراردادهای حمایت از باشگاه ها هم باید در نظر گرفته شوند.

    سیمون چادویک، استاد کسب و کار ورزشی در دانشگاه سالفورد انگلیس گفت: «مشخصا پتانسیلی در این زمینه وجود دارد.»

    ایران برخی از بزرگ ترین تیم های آسیا هم از نظر موفقیت و هم از نظر تعداد هوادار را در خود جای داده است. تیم ملی ایران در 4 جام جهانی شرکت داشته و 3 بار موفق به قهرمانی در جام ملت های آسیا شده است. شهرآورد تهران بین تیم های استقلال و پرسپولیس بزرگترین شهرآورد آسیاست و معمولا 100 هزار تماشاگر برای دیدن آن به ورزشگاه آزادی می آیند. این مسابقه 20 میلیون بیننده تلویزیونی نیز دارد.

    مت هاوس، موسس و رئیس شرکت بازاریابی ورزشی اسپورت شیک انگلیس گفت: «از نظر فرهنگی فوتبال ورزش بسیار مهمی است.»

    بر اساس برآورد چادویک ارزش صنعت ورزش ایران در میان مدت به 500 میلیون دلار می رسد و در دراز مدت زمانی که قراردادهای اسپانسری، فروش بلیط و لوازم ورزشی و مدیریت اتفاقات ورزشی لحاظ شوند، ارزش آن به یک میلیارد دلار می رسد.

    برچسب ها