عصر خودرو

معاون زنگنه خبر داد:

اطلاعات میادین مشترک نفت را به خارجی‌ها دادیم

عصر بازار- معاون وزیر نفت با بیان اینکه اولین قرارداد توسعه صنعت نفت در قالب قراردادهای جدید تا ۳ ماه آینده امضا می‌شود، گفت: اطلاعات میادین مشترک نفت و گاز در اختیار شرکت‌های خارجی قرار گرفت.

اطلاعات میادین مشترک نفت را به خارجی‌ها دادیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، امیرحسین زمانی نیا امروز در کنفرانس قراردادهای بالادستی نفت و گاز با بیان اینکه مدل جدید قراردادهای نفتی تا یک ماه و نیم آینده وارد مرحله عملیاتی می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود نخستین قرارداد نفتی در قالب مدل جدید، ٣ تا چهار ماه آینده به امضا برسد.

    معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اعلام اینکه اولویت در واگذاری میدان‌های نفتی در قالب مدل جدید، با میدان‌های مشترک و افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی است، تصریح کرد: برای پنج سال آینده حدود ١٨٥ میلیارد دلار پروژه در بخش‌های بالادستی، میان دستی و پایین دستی تعریف شده و باید دست کم سالانه حدود 40 تا 50 میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم.

    این مقام مسئول با اشاره به افزایش حجم صادرات نفت ایران به دو میلیون بشکه در روز، اظهار داشت: پیش از اجرای برجام، روزانه 230 هزار بشکه میعانات گازی صادر می‌کردیم و هم اکنون این میزان به 450 هزار بشکه افزایش یافته است.

    وی با تاکید بر اینکه هم اکنون مشکلات تحریم بیمه ای کشتی های نفتکش ایران حل شده است، تاکید کرد: با این وجود بیمه گرهای اتکایی آمریکایی هنوز با ایران کار نمی‌کنند.

    زمانی نیا در ادامه با اشاره به آزاد شدن وجوه توقیفی ایران بعد از برجام افزود: هم اکنون شرکت شل ١,٧٧ میلیارد یورو را به حساب ایران واریز کرده و آن را دریافت کرده ایم.

    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه متن تهیه شده در قراردادهای جدید نفتی، شرایط عمومی است و مبتنی بر یک سری اصول توافقی است، تاکید کرد: قراردادهای جدید نفتی شرایط عمومی قراردادی است و متن هر قرارداد مختص آن قرارداد نوشته می شود و با قراردادهای دیگر فرق دارد.

    این مقام مسئول با یادآوری اینکه در طول دو سال گذشته کارشناسان، اساتید و سازمان‌های نظارتی، نظرات خود را در مورد قراردادهای جدید نفتی ارائه داده اند  و می‌توانم بگویم که در اجماع سازی بالاخره به اواخر راه رسیده‌ایم، تاکید کرد: در اجماع انجام شده چند تغییر را بر مبنای مذاکره و شنیدن نظرات کارشناسان و سازمان‌ها اعمال کرده‌ایم.

    معاون وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات مربوط به میادین مشترک در اختیار شرکت‌های خارجی برای بررسی بیشتر آنها قرار گرفته است تا به محض این که مذاکرات قراردادی شروع شد بتوانیم قراردادها را وارد مراحل اجرایی کنیم، اعلام کرد: امیدوارم حداکثر تا یک ماه آینده قراردادهای جدید نفتی نهایی شده و مذاکرات ایران برای امضای این قراردادها شروع شود.

    به گفته وی، در زمانی که قیمت نفت در حدود 40 دلار است، کشورهای تولید کننده رقابت فراوانی را برای جذب سرمایه گذاری خارجی انجام می‌دهند زیرا نفت ٤۰ دلاری سرمایه گذاری را مشکل می کند.

    این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ایران روزانه ٣,٨ میلیون بشکه نفت تولید می کند، گفت: این میزان تولید به نسبت ذخایری که داریم، رقم ناچیزی است اما وضع نفت خوب است و تا چند ماه آینده که قراردادهای بزرگ نفتی را امضا می کنیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو