عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

امضای نخستین قرارداد نفتی جدید تا سه ماه آینده

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: انتظار می رود نخستین قرارداد نفتی در قالب مدل جدید، سه ماه آینده به امضا برسد.

امضای نخستین قرارداد نفتی جدید تا سه ماه آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیرحسین زمانی نیا صبح امروز (یکشنبه، 20تیرماه) در کنفرانس بین المللی بهینه سازی قراردادهای بالادستی نفت و گاز با بیان این که تا یک ماه و نیم آینده مذاکرات مربوط به قراردادهای جدید نفتی شروع می شود، افزود: اولویت در واگذاری، با میدانهای مشترک و افزایش ضریب بازیافت میدانهای نفتی است.

    زمانی نیا وضع کنونی صنعت نفت ایران را خوب عنوان کرد و افزود: برای پنج سال آینده حدود ١٨٥ میلیارد دلار پروژه در بخشهای بالادستی، میاندستی و پایین دستی تعریف شده است.

    معاون وزیر نفت ادامه داد: انتظار داریم حداقل سالی حدود 40 تا 50 میلیارد دلار سرمایه را جذب کنیم ضمن این که تا سه چهار ماه آینده که قراردادهای جدیدی امضا خواهد شد، وضع نفت ایران بهتر خواهد شد.

    وی با اشاره به بهبود شرایط ایران پس از برجام، اضافه کرد: در طی سه چهار ماه پس از اجرای برجام توانستیم صادرات نفتمان را دو برابر کنیم.

    زمانی نیا صدور نفت ایران قبل از برجام را حدود یک میلیون بشکه اعلام کرد و افزود: هم اکنون روزانه دو میلیون بشکه نفت صادرمی کنم و عواید ناشی از فروش آن را از طریق بانک دریافت می کنیم.

    وی با بیان این که پیش از اجرای برجام، روزانه 230 هزار بشکه میعانات گازی صادر می کردیم، تصریح کرد: هم اکنون این میزان به 450 هزار بشکه افزایش یافته است؛ ضمن این که مشکل بیمه نفتکشها نیز حل شده اما بیمه گرهای اتکایی آمریکایی هنوز با ما کار نمی کنند.

    کنفرانس بین المللی بهینه سازی قراردادهای بالادستی نفت و گاز از صبح امروز(یکشنبه، 20تیرماه) با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبایی، اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، مدیران ارشد نفتی، اعضای برجسته کانون وکلا و دیگر کارشناسان در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی آغاز بکار کرده¬است و ظهر فردا(دوشنبه، ٢١تیرماه) به کار خود پایان می دهد.

    برچسب ها