عصر خودرو

از طریق یک استارتاپ

نخستین پروژه تامین مالی جمعی برای تامین یک وعده‌ غذای گرم نتیجه داد

عصر بازار- کمپین یه لقمه مهربونی با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردمی برای تهیه وعده‌ غذای گرم برای بی‌خانمان‌های پایتخت با مشارکت ۵۰۰ درصدی شهروندان به پایان رسید.

نخستین پروژه تامین مالی جمعی برای تامین یک وعده‌ غذای گرم نتیجه داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، این کمپین که توسط سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در یک مجموعه استارتاپ شکل گرفت، اولین پروژه تامین مالی جمعی محسوب می‌شود که توانسته 500 درصد بیشتر از هدف اولیه تعریف‌ شده‌اش، سرمایه جذب کند.

    سرمایه‌ اولیه‌ای که برای پیشبرد این کمپین پیش‌بینی شده بود معادل 10 میلیون تومان بود، اما در طول 30 روز ماه مبارک رمضان و با مشارکت گسترده مردم، بیش از 50 میلیون تومان کمک نقدی از طریق سایت این استارتاپ برای اطعام نیازمندان جمع‌آوری شد.

    قسمت‌هایی از شهر تهران که به کلونی‌های فقیرنشین معروفند و حتی ممکن است ساکنان آن در آلونکی ناامن شب را به صبح برسانند بزرگ‌ترین جامعه هدف این کمپین بودند؛ افراد و خانواده‌هایی که توانایی تهیه حتی یک وعده غذای گرم را ندارند.

    در این کمپین شهروندان داوطلب در یک حرکت جمعی گسترده با کمک به تامین یک وعده تغذیه که شامل شیر،‌ خرما، سبزی،‌ پنیر، زولبیا، بامیه، سوپ، چای و یک وعده غذای گرم معادل 10 هزار تومان می‌شد،‌ سفره افطاری ساکنان این مناطق را تامین کردند.

    برچسب ها