عصر خودرو

در معاملات روز گذشته؛

دلار، فرمان بازار آتی سکه را در دست گرفت

عصر بازار: نوسان رو به پایین نرخ ارز در روز گذشته سبب شد تا چهار سر رسید بازار آتی سکه معاملات را با روندی نزولی به پایان برسانند.

دلار، فرمان بازار آتی سکه را در دست گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز سکه تحویل شهریور‌ با قیمت 879 هزار تومان معامله شد که افت 0/21 درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که قیمت سکه در قرارداد تحویل آبان به 879 هزار تومان رسید و کاهش 0/02 درصدی را در این روز ثبت کرد. همچنین سکه تحویل دی با قیمت 880 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت 0/34 درصدی را در معاملات روز شنبه تجربه کرد. در پایان نیز سکه برای تحویل اسفند ماه با قیمت 892 هزار تومان و با نزول 0/23 درصدی روبه رو شد.

    از طرفی سکه نقدی نیز طی روز شنبه با ثبات قیمت معاملات خود را به پایان رساند، به طوری که در این روز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار با افت یک هزار تومانی 887 هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 473 هزار تومان به فروش رسید. از طرفی بهای ربع و سکه یک گرمی نیز به ترتیب با قیمت 46 و 171 هزار تومان اعلام شد.

    بر اساس پیش بینی برخی تحلیلگران با توجه به پارامترهای تاثیرگذار بر روند قیمت طلا، به نظر می رسد قیمت این فلز گرانبها در بازارهای جهانی در کوتاه مدت تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش بیشتری روبرو شود، اما این در شرایطی است که بر اساس گزارش های منتشر شده نتایج جدیدترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که پس از چهار هفته متوالی که کارشناسان افت قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند، این هفته آنها به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

    برچسب ها