عصر خودرو

پرهیز از خام فروشی گامی موثر در توسعه صنایع معدنی

عصر بازار- یک نماینده مجلس گفت: برای رهای اقتصاد کشور از نفت باید صنایع دیگر رشد پیدا کنند که در این راستا ضروری است به صنایع معدنی توجه بیشتری شود.

پرهیز از خام فروشی گامی موثر در توسعه صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معدن دوره دهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از جایگزین های مناسب برای توسعه کشور بخش معادن است البته زمانی این موضوع به رونق اقتصادی کمک می کند که از خام فروشی این محصول جلوگیری به عمل آید.

    وی تصریح کرد: با پرهیز از خام فروشی علاوه بر استقلال در عرصه اقتصاد کشور زمینه برای ورود فناوریهای پیشرفته به زنجیره عرضه و تولید هموار تر می شود.

    این عضو کمیسیون صنایع و معدن دوره دهم مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ایران جزء 10 الی 20  کشور معدنی در دنیاست، گفت: هم اکنون  حدود 60 میلیون تن ذخایر معدنی در کشور داریم که نزدیک به 30 میلیون تن از این ذخایر قطعی است در همین راستا بیش از 60 عنصر و ماده معدنی کشف شده است. 

    فولادگر در ادامه عنوان کرد: اگر اقتصاد ما وابسته به نفت نباشد و به عبارتی نفت محور نباشیم صنایع معدنی می تواند با حمایت مسئولان و برنامه ریزی اصولی به رونق کشور کمک کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معدن دوره دهم مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف عالی توسعه در کشور باید برنامه مدونی تدوین شود تا زمینه برای ایجاد ارزش افزوده و صادرات فراهم شود.

    برچسب ها